شناسهٔ خبر: 54219733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جنوب نیوز | لینک خبر

به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد؛

کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر آغاز شد

به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد نخستین کنگره ۵۸۲ شهید فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر روز سه‌شنبه با تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام در سالن لیان شهر بوشهر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جنوب نیوز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: شهیدان با شهادت خود موجب عزت دینی، اقتدار ملی و از مولفه های قدرت جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: شهادت پدیده‌ای شگرف است که سبب تحول و پویایی جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید با شهادت خود مفاهیم و پدیده‌های شگرفی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: انسان وقتی متولد می‌شود با ارتحال از فضایی به فضایی دیگر منتقل می‌شود اما معدوم نمی‌شود ولی شهید نه با ارتحال بلکه با عروج و صعود به حیات جادوانی و آسمانی می‌رسد  که عروج عرشی اولین دستاورد و پدیده شهادت است.

صفایی بوشهری ادامه داد: صیانت ملی دومین دستاورد شهادت است زیرا اگر پایمردی و ایثار شهدا در هشت سال دفاع مقدس نبود، کشور زیر لگد دنیای استعمار و استکبار، دچار بحران‌های مختلف شده بود.

وی تاکید کرد: حراست و صیانت مذهبی سومین نتیجه مبارک شهادت است که بیمه شدن اسلام توسط امام حسین(ع) نمونه بارز این دستاورد است.

امام جمعه بوشهر عزت خانواده شهدا و ماندگاری راه و رسم شهید را دیگر دستاوردهای پدیده شهادت دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه در یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا، راه و رسم آنها تبیین می‌شود به  همین دلیل برگزاری کنگره‌ها، کمتر از شهادت نیست.

وی یادآور شد: کنگره‌ها کلید باز کردن مکتب شهدا هستند و بهترین هدیه به شهدا، مانایی و پویایی راه و رسم آنان است.

صفایی بوشهری با اشاره به سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: ۴۰ سال پیش در چنین روزی با پیوند مبارک و مستحکم سپاه، ارتش و مردم چنان حماسه ای آفریده شد که اگر نبود جهان استکبار بر این سرزمین مسلط شده بود.

وی ادامه داد: شهدا با از جان گذشتگی خود تمام توطئه های دشمن را نقش برآب کردند و برای اسلام عزت آفریدند و باعث شدند که امروز نیز دشمن جرات تعرض به خاک جمهوری اسلامی را ندارد.

امام جمعه بوشهر گفت: شهدای فرهنگی نماد علم و عمل هستند و نهادینه کردن آرمان‌های آنها وظیفه اصلی آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: استان دارالحماسه و ولایتمدار بوشهر امروز نیز اگر بار دیگر دشمن حمله کند باز هم عزتمندانه از حریم اسلام، ایران و شهدا دفاع و خلیج فارس را گورستان متجاوزان خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین این وزارتخانه و بیانیه گام دوم انقلاب در راستای تعمیق و ترویج ارزش‌های اسلامی، آرمان‌های شهدا و باورهای انقلابی مردم تدوین و اجرا می‌شوند.

علی موحدی افزود: در آموزش و پرورش تنها سند تحول بنیادن آموزش و پرورش و اسناد بالادستی آن شامل بیانیه گام دوم انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب است، اجرا می‌شود و به اجرای هیچ برنامه و سند دیگری متعهد نیستیم.

وی اظهار کرد: قاطبه فرهنگیان و دانش آموزان استان بوشهر نیز با تمام وجود از این حرف و ادعا تبعیت می کنند و  تلاش می شود از طریق برنامه‌های تربیتی در راستای مصونیت بخش فکری و تربیتی دانش آموزان تلاش و جایگاه آموزش و پرورش در این استان ارتقا یابد.

کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امروز آموزش و پرورش در شرایط مطلوب هماهنگی و تعامل با مدیران استانی قرار دارد و این امر در ارتقا جایگاه تعلیم و تربیت استان بسیار موثر خواهد بود

وی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می شود استان بوشهر در زمینه تربیت دانش آموز، مدرسه، معلم و خانواده تراز انقلاب اسلامی گام بردارد و زمینه اجرای درست سند تحول آموزش و پرورش را که به مدت ۱۰ سال بخوبی اجرا نشد، فراهم شود.

موحدی در باره  یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر بیان کرد: تاکنون ۵۸۲ یادواره شهدا به یاد ۵۸۲ شهید فرهنگی و دانش آموز در مدارس و ۱۸ پیش کنگره در شهرستان‌ها و مناطق این استان برگزار شده است که دانش آموزان محور اصلی این یادواره‌ها هستند.

کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر آغاز شد

وی تاکید کرد: با برگزاری یادواره‌ها، فضای آموزش و پرورش استان بوشهر آکنده از عطر و یاد شهدا شده‌ است.

موحدی اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و کانال شهدا در شبکه شاد از اقدامات مهم است که می‌تواند منبع مناسبی برای محققان و پژوهشگران باشد.

وی گفت: آموزش و پرورش استان بوشهر با هدایت‌ها و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مسیر رو به رشد خود را ادامه می دهد. 

کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز با حضور خانواده شاهد و ایثارگران و مداحی محسن بنی‌فاطمه از مداحان کشوری در حال برگزاری است.

استان بوشهر در دوران دفاع مقدس ۱۱۱ شهید فرهنگی و ۴۷۱ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر آغاز شد


نظر شما