شناسهٔ خبر: 54217590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر آغاز شد

بوشهر - ایرنا - به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد نخستین کنگره ۵۸۲ شهید فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر روز سه‌شنبه با تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام در سالن لیان شهر بوشهر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین این وزارتخانه و بیانیه گام دوم انقلاب در راستای تعمیق و ترویج ارزش‌های اسلامی، آرمان‌های شهدا و باورهای انقلابی مردم تدوین و اجرا می‌شوند.

علی موحدی افزود: در آموزش و پرورش تنها سند تحول بنیادن آموزش و پرورش و اسناد بالادستی آن شامل بیانیه گام دوم انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب است، اجرا می‌شود و به اجرای هیچ برنامه و سند دیگری متعهد نیستیم.

وی اظهار کرد: قاطبه فرهنگیان و دانش آموزان استان بوشهر نیز با تمام وجود از این حرف و ادعا تبعیت می کنند و  تلاش می شود از طریق برنامه‌های تربیتی در راستای مصونیت بخش فکری و تربیتی دانش آموزان تلاش و جایگاه آموزش و پرورش در این استان ارتقا یابد.

کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امروز آموزش و پرورش در شرایط مطلوب هماهنگی و تعامل با مدیران استانی قرار دارد و این امر در ارتقا جایگاه تعلیم و تربیت استان بسیار موثر خواهد بود

وی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می شود استان بوشهر در زمینه تربیت دانش آموز، مدرسه، معلم و خانواده تراز انقلاب اسلامی گام بردارد و زمینه اجرای درست سند تحول آموزش و پرورش را که به مدت ۱۰ سال بخوبی اجرا نشد، فراهم شود.

موحدی در باره  یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر بیان کرد: تاکنون ۵۸۲ یادواره شهدا به یاد ۵۸۲ شهید فرهنگی و دانش آموز در مدارس و ۱۸ پیش کنگره در شهرستان‌ها و مناطق این استان برگزار شده است که دانش آموزان محور اصلی این یادواره‌ها هستند.

کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر آغاز شد

وی تاکید کرد: با برگزاری یادواره‌ها، فضای آموزش و پرورش استان بوشهر آکنده از عطر و یاد شهدا شده‌ است.

موحدی اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و کانال شهدا در شبکه شاد از اقدامات مهم است که می‌تواند منبع مناسبی برای محققان و پژوهشگران باشد.

وی گفت: آموزش و پرورش استان بوشهر با هدایت‌ها و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مسیر رو به رشد خود را ادامه می دهد. 

کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز با حضور خانواده شاهد و ایثارگران و مداحی محسن بنی‌فاطمه از مداحان کشوری در حال برگزاری است.

استان بوشهر در دوران دفاع مقدس ۱۱۱ شهید فرهنگی و ۴۷۱ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر آغاز شد

نظر شما