شناسهٔ خبر: 54161717 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جست‌وجوی دختربچه ۸ ساله مفقود در دشت شاد کالپوش ادامه دارد

رئیس سازمان امدادونجات از انجام عملیات جست‌وجو و نجات با بیشترین توان امدادی برای یافتن دختربچه‌ای ۸ ساله در منطقه دشت شاد کالپوش خبر داد.

صاحب‌خبر -

ولی پور گفت: تیم‌های اعزامی استان سمنان شامل یک تیم از شعبه میامی به ظرفیت ۷ نفر، یک تیم ۴ نفره از پایگاه شهدای میامی، یک تیم از شاهرود به تعداد ۶ نفر و یک تیم آنست (آمادگی و نگهداری سگ‌های تجسس) با دو قلاده سگ زنده یاب و همچنین ۱۰ تیم به تعداد ۵۰ نفر از خانه هلال دشت شاد با ۵ دستگاه خودروی آمبولانس و خودروی امدادی هستند.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: با روشن شدن هوا علی رغم نامساعد بودن شرایط جوی به دلیل وجود مه غلیظ و بارش باران، تعداد تیم‌های عملیاتی افزایش یافته است.

ساعت ۲:۴۰ بامداد امروز (شنبه، ۳۱ اردیبهشت) عملیات متوقف و دوباره از ساعت ۶:۳۰ تیم‌ها به منطقه اعزام شدند، ۵ تیم امداد و نجات از استان سمنان، ۳ تیم از استان گلستان و تیم‌های محلی به تعداد ۲۰۰ نفر در منطقه حضور دارند و عملیات همچنان ادامه دارد.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: نجات این کودک از اولویت‌های جمعیت هلال احمر است و تیم‌های تخصصی به منطقه اعزام شده اند.

تیم‌های امدادی تخصصی و گروه‌های آنست در منطقه مستقر شده اند و از همان لحظات ابتدایی با توجه به اهمیت موضوع، جست و جو‌ها را آغاز کرده و تا زمان رسیدن به نتیجه از تمام ظرفیت و نیرو‌ها استفاده خواهد شد.

ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه ۳۰ اردیبهشت، خبر مفقودی دختر بچه ۸ ساله در جنگل‌های منطقه دشت شاد حسین آباد کالپوش به مرکز کنترل و فرماندهی عملیات جمعیت هلال احمر اعلام که بلافاصله تیم‌های امدادی از استان‌های سمنان و گلستان به منطقه اعزام شدند.

با دستور رئیس جمعیت هلال احمر، هم اکنون ۲۰۰ نیروی امدادی در منطقه دشت شاد کالپوش در حال امدادرسانی هستند.

نظر شما