شناسهٔ خبر: 54158744 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سورپرایز عجیب برای تولد ایرج طهماسب | تعجب ایرج طهماسب برای چه بود؟

ایرج طهماسب متولد 30 اردیبهشت 1338 در تهران است. ایرج خان که به آقای مجری معروف است، امسال تولد 63 سالگی خود را جشن گرفت.

صاحب‌خبر -

ایرج طهماسب مجری و کارگردان برنامه های تلوزیونی است. ایرج طهماسب هم اکنون در سریال های نمایش خانگی فعالیت میکند و از صدا و سیمای ملی فاصله گرفته است. ایرج طهماسب این روزها با برنامه مهمونی بسیار سر و صدا کرده است. ایرج طهماسب بهترین کارهای عروسکی ایرانی را کارگردانی و اجرا کرده است. ایرج طهماسب اغلب به عنوان دبیر جشنواره های نمایش عروسکی بین علاقه مندان حضور دارد. 

«عروسک ها برای ما فقط اسباب بازی بودند اما از وقتی شما شدید خالق آنها، برای ما جان گرفتند و زنده شدند. مثل خود شما که یکی از خانواده همه مردم ایران هستید. گفتیم شاید همین تبریک‌ها و حال خوش کمترین هدیه‌ای باشد برای جشن تولد ۶۳ سالگی شما.»

این متن تبریک تولد تصویری را هنرمندانی از جمله حسان کرمی، الهام پاوه‌نژاد، رامبد جوان، مهران غفوریان، نگار جواهریان، سروش صحت، مهتاب کرامتی، حسین پاکدل، هومن شکیبا، صابر ابر، گوهر خیراندیش، لیلی رشیدی و.... پر کرده‌اند.

ایرج طهماسب که این روزها ۶۳ ساله می‌شود، همزمان سریال نمایشی پرطرفدار «مهمونی» را در شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارد.

ایرج طهماسب متولد 30 اردیبهشت 1338 در تهران ، مجری و کارگردان است. فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران می باشد که از 25 سالگی فعالیت اش را شروع کرد. در یک خانواده پرجمعیت با 8 خواهر و برادر در خیابان عباسی بزرگ شد اما اصالتا اهل جهرم فارس می باشد و برادر بزرگترش ناصر طهماسب هم دوبلور است.

وی فعالیت هنریش را با بازی در فیلم «آن سوی مه» به کارگردانی منوچهر عسگری نسب در سینما آغاز کرد.

طهماسب، در مجموعه‌های «آرایشگاه زیبا»، «النگ و دولنگ»، «خانوادهٔ عجیب» و «کلاه قرمزی» به نقش آفرینی پرداخته است.

شروع فعالیت ایرج طهماسب همراه با مرضیه برومند

از تئاتر دانشجویی بازیگری را تجریه کرد تا اینکه سال 1363 وقتی 25 ساله بود بعنوان عروسک گردان وارد مجموعه شهر موش ها بکارگردانی مرضیه برومند شد.

بازیگری ایرج طهماسب

از سال 1364 با فیلم آن سوی مه به کارگردانی منوچهر عسگری نسب وارد سینما شد سپس همین سال تجربه موفقی در فیلم خط پایان بدست آورد.

شهرت ایرج طهماسب با کلاه قرمزی

شهرت آقای طهماسب از سال 1373 وقتی 35 ساله بود بعنوان نویسنده / بازیگر و کارگردان با فیلم سینمایی کلاه قرمزی و پسرخاله شروع شد.

ازدواج ایرج طهماسب

ایرج طهماسب در سال 1362 وقتی 24 ساله بود با مرجان مدرسی ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو فرزند دختر بنام های یاسمن و گلناز است

بیوگرافی مرجان مدرسی همسر ایرج طهماسب

مرجان مدرسی با نام اصلی معصومه مدرسی قوامی فارغ التحصیل رشته معماری و گرافیک و نقاشی است که تا سال 1392 بیش از 40 نمایشگاه داشته است.

وی که در زمینه آبرنگ از راهنمایی های مرحوم سید جمال الدین خرمی نژاد بهره برده سالهاست وقت خود را به آموزش هنر خصوصا نقاشی اختصاص داده است.

ایرج طهماسب مجری تلویزیون، هنرپیشه، عروسک گردان، صداپیشه، کارگردان، استاد دانشگاه و فیلمنامه‌نویس ایرانی متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۳۸ در تهران است.

ایرج طهماسب فارغ‌ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی فعالیت هنری‌ اش را با بازی در فیلم آن سوی مه به کارگردانی منوچهر عسگری ‌نسب در سینما آغاز کرد. او بازیگری، کارگردانی و نویسندگی آثاری چون مهمونی، کلاه قرمزی ۹۱، کلاه‌ قرمزی و پسرخاله، یکی بود یکی نبود، شهر موش ها، دختر شیرینی ‌فروش، کلاه‌ قرمزی و سروناز، زیر درخت هلو و کلاه‌ قرمزی و بچه ‌ننه را در کارنامه هنری ‌اش دارد.

ایرج طهماسب همچنین در مجموعه‌ های آرایشگاه زیبا، النگ و دولنگ، خانواده عجیب و کلاه‌ قرمزی به نقش‌ آفرینی پرداخته و در برنامه صندوق پست و اولین حضور شخصیت عروسکی کلاه‌ قرمزی در تلویزیون، به‌ عنوان مجری حضور داشته‌ است. او همسر مرجان مدرسی و برادر ناصر طهماسب است. او همکاری خوبی را با حمید جبلی در فیلم‌ ها و مجموعه‌ های خود دارد. ایرج طهماسب در زمستان ۱۳۹۵ نخستین کتاب داستان خود را با نام سه قصه منتشر کرد. وی از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ جزو استادان رشته سینمای دانشگاه پارس است.

آخرین کار ایرج طهماسب

«مهمونی» جدیدترین اثر ایرج طهماسب پس از ۴ سال دوری از سینما و تلویزیون به تازگی کلید خورده است.

این مجموعه نمایشی به کارگردانی و اجرای ایرج طهماسب و تهیه کنندگی حسن خدادادی پس از گذراندن مراحل دریافت مجوز، برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ آماده شد. این مجموعه از شبکه نمایش خانگی منتشر شد. 

نظر شما