شناسهٔ خبر: 54136820 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد خبر داد

پرداخت یارانه نان به صورت هوشمند

دهقان منشادی گفت: یارانه نان به صورت هوشمند پرداخت می‌شود و قیمت آن هیچ تغییری نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

محمد دهقان منشادی گفت: در طرح هوشمندسازی یارانه‌های نان، یارانه‌ها به جای اینکه به تولید کننده پرداخت شود به مصرف‌کننده یعنی مردم داده می‌شود.

او می گوید: هوشمند سازی یارانه‌های نان سنتی به معنای حذف یارانه و یا ایجاد محدودیت در مصرف نان برای عموم مردم نیست.

به گفته او در این  طرح، نانوایی‌ها دیگر آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند؛ بلکه با استفاده از آرد آزاد، نان پخت می‌کنند و بر مبنای فروش نان، یارانه دولت به آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: در اجرای طرح یاد شده، کارتخوان مخصوصی به صورت برخط و آنلاین در واحد‌های نانوایی نصب و بر امر فروش نان نظارت می‌شود و تدابیر لازم برای مشکلات و سوء استفاده‌های احتمالی اندیشیده شده و همه سیستم‌ها تحت نظارت و کنترل هستند.

او می گوید: با این فرآیند از نانوایی‌ها قاچاق آرد صورت نمی‌گیرد و به ازای نان‌هایی که پخته و به مردم تحویل می‌شود، یارانه به نانوا تعلق خواهد گرفت.

دهقان منشادی گفت تعدیل قیمت آرد سبب کاهش قاچاق شده و جلوی رانت سودجویان و قاچاقچیان را خواهد گرفت و در داخل کشور نیز منجر به کاهش ضایعات آرد می‌شود.

او می گوید: با این سیاست جدید دولت بهره‌وری در واحد‌های نانوایی ارتقا پیدا می‌کند و نانوایی‌ها با توجه به شرایط جدید تلاش می‌کنند به دنبال جلب رضایت مشتری و افزایش کیفیت نان تولیدی باشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: بر اساس آمار‌ها در سال‌های گذشته بخشی از کالا‌های اساسی نظیر آرد به‌ صورت قاچاق از کشور خارج می‌شد و این اتفاق سبب شده یک کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی که در حال حاضر قیمت آن در سطح شهر حدود ۳۸ هزار تومان است در مرز‌های کشورمان با قیمت نجومی و نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش شود.

به گفته او این اختلاف قیمت، ظرفیت قاچاق بسیار بالایی ایجاد می‌کند که اگر این فرآیند کنترل و اصلاح نشود، می‌تواند در آینده تأمین نان مردم را در کشور با مشکل مواجه نماید.

نظر شما