شناسهٔ خبر: 54132868 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقبلی:

راه‌های آسفالت ۷۲ شهرستان در کشور زیر ۷۰ درصد است

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری گفت: از ۴۶۷ شهرستان در کشور تعداد ۷۲ شهرستان راه‌های آسفالت آن‌ها زیر ۷۰ درصد است که هزینه‌های زیادی دارد تا به نرم مطلوب کشور دست یابیم.

صاحب‌خبر -

خداداد مقبلی در آئین همایش تجلیل از خیرین راه‌ساز شهرستان لارستان و استان هرمزگان، گفت: نیکوکاری شما مردمان خطه کهن لارستان در تاریخ ثبت خواهد شد و شما با اقدامات گسترده و متعدد خود از ساخت آب انبار‌ها و کاروانسر‌ها گرفته تا راه و شهرسازی جانِ انسان‌هایی را نجات دادید و این نشان دهنده خدمت‌رسانی به مردم است.

او به بحران حوادث جاده‌ای در سطح محور‌های مواصلاتی کشور اشاره کرد و گفت: هرساله ۱۶ هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر نیز بر اثر سوانح رانندگی زخمی می‌شوند.

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری گفت: همه این حوادث دلایل مختلفی از جمله خطای انسانی و جاده دارد و موجب از بین رفتن جان کاربرانِ جاده‌ای می‌شود و ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز با اعتبارات محدود در یک بازه زمانی برطرف نخواهد شد.

مقبلی با بیان اینکه خسارت مالی هر مجروح بازمانده ناشی از تصادفات رانندگی ۲۵۰ میلیون تومان برآورد کرده‌اند، گفت: دولت سالانه به علت تلفات جاده‌ای بابت هر فوتی نزدیک به ۲ میلیارد تومان هزینه دیه پرداخت می‌کند. به جز هزینه‌های دفن، بیمارستان، رفت و آمد و به علاوه هزینه‌های روحی برای خانواده.

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری خطاب به خیران لارستانی، گفت: شما خیران سفیران ایمن هستید چرا که آرامش در جاده‌ها را با اقدامات خیرخواهانه خود به ارمغان می‌آورید.

او همچنین گفت: اگر در حوزه توسعه روستا‌ها کاری صورت بگیرد قطعا همت همه مسئولان را می‌طلبد و این تلاش در لارستان هست و امیدواریم ما نیز در کنار شما اقداماتی را که مایه خیر و برکت است با همکاری خیران برای کاربرانی که در سطح جاده‌ها تردد دارند انجام دهیم.

مقبلی گفت: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در حوزه راه‌های روستایی اقداماتی انجام که منجر به تهیه اطلس شد و مبنایی بر توزیع اعتبارات ملی شد.

۷ استان در کشور در حوزه آسفالت از ضریب ۱۰ درصدی برخوردار هستند

او گفت: در این اطلسِ راه‌ها متوجه شدیم که از ۳۱ استان در سطح کشور ۷ استان در حوزه آسفالت از ضریب ۱۰ درصدی برخوردار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از ۴۶۷ شهرستان در کشور تعداد ۷۲ شهرستان راه‌های آسفالت آن‌ها زیر ۷۰ درصد است که هزینه‌های زیادی دارد تا به نرم مطلوب کشور دست یابیم.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که با نگاهِ ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان، فارس را به جایگاهی که شایسته است برسانیم و خدمات مطلوبی را ارائه دهیم.

در پایان این مراسم از ۵۸ خیر با اهدای لوحی یادگار تجلیل به‌عمل آمد.

نظر شما