شناسهٔ خبر: 5412276 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

خبر خوش براي خبرنگاران؛ بيمه تکميلي رايگان شد

موج - معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در بسته حمايتي سال 94 زمينه بيمه تکميلي رايگان اهالي رسانه را فراهم ساخته است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، از جمله سياست‌هاي دولت يازدهم تأمين بيمه تکميلي خبرنگاران بوده که علاوه بر رئيس جمهور مسوولان مختلف وزارت ارشاد نيز بر آن تاکيد داشته‌اند. بر همين اساس، خبرنگاراني که بيمه پايه هستند، مي‌توانند از تسهيلات صندوق اعتباري هنر براي بيمه تکميلي استفاده کنند، ارشاد يک خبر خوش براي ساير خبرنگاران و رسانه‌ها نيز دارد.
معاونت مطبوعاتي در بسته حمايتي سال 94، رايزني‌ها در خصوص پرداخت يارانه بيمه تکميلي را انجام داده تا رسانه‌ها بدون پرداخت هزينه، بيمه تکميلي همکاران خود را نيز انجام دهند.
اين در حالي است که معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پيش‌تر در اطلاعيه‌اي اعلام کرده بود همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌اي (حق التحريرها، نمايندگي‌هاي استاني و...) را تحت پوشش بيمه‌اي قرار مي‌دهد.
بر اين اساس معاونت مطبوعاتي 4 راهکار براي بيمه تمامي فعالان رسانه در نظر گرفته که علاوه بر اقدام رسانه‌ها، صدور کارت حرفه‌اي، ثبت‌نام در سايت صندوق اعتباري هنر با عنوان «فعالان غيرحرفه‌اي»، بيمه رايگان «سلامت» نيز هست که با اعلام آمادگي «بيمه سلامت» براي بيمه کردن فعالان مطبوعاتي، آن دسته از افرادي که از طريق رسانه‌هايشان بيمه نشده‌اند؛ به‌ويژه افرادي که ميزان همکاري‌شان با يک رسانه مشخص به حدي نيست که در زمره همکاران اصلي آن رسانه قرار بگيرند، مي‌توانند از اين طريق اقدام کنند. اين افراد مي‌توانند به سايت بيمه سلامت مراجعه و براي انجام بيمه، نام‌نويسي کنند تا بعد از استعلام لازم از وزارت ارشاد و سازمان تأمين اجتماعي، بيمه شوند. با کمک وزارت رفاه، بيمه اين افراد رايگان مي‌شود و با همراهي سازمان تأمين اجتماعي و بازپرداخت مابه‌التفاوت توسط خود فرد يا مسيرهاي جايگزين، موضوع بازنشستگي اين افراد نيز سامان مي‌گيرد.

نظر شما