شناسهٔ خبر: 66798004 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دریافت مجوز برای کاشت دومین تراشه مغزی شرکت نورالینک

صاحب‌خبر -

شفقنا- سازمان غذا و دارو(FDA) در آمریکا،  به شرکت نیورالینک(Neuralink)  برای انجام دومین جراحی ایملنت تراشه های مغزی مجوز داد.

به گزارش شفقنارسانه از آی تی ایران، تراشه‌های مغزی شرکت نیورالینکِ ایلان ماسک، سال گذشته به عنوان رابطی  بین مغز و کامپیوتر معرفی شدند که مختص بیماران مبتلا به معلولیت‌های حرکتی است. این شرکت اولین جراحی کاشت این تراشه را نیز داخل مغز بیماری به نام Noland Arbaugh 30 ساله با موفقیت انجام داد و حالا خبر دریافت مجوز برای انجام دومین جراحی ایملنت این تراشه اعلام شده است.

ایلان ماسک هفته گذشته اعلام کرد که شرکت نیورالینک برای انجام دومین جراحی ایملنت خود به دنبال شرکت کنندگان داوطلب می‌گردد. این شرکت سال گذشته فراخوان جذب داوطلب برای اولین آزمایش کاشت تراشه خود را منتشر کرد و اعلام کرد که هدف این آزمایش کلینیکال، عرضه تکنولوژی نوین این شرکت برای بیماران مبتلا به فلج چهار دست و پا، ALS و دیگر ضایعات نخاعی است.

بر اساس گزارش‌ها یک ماه بعد از جراحی Arbaugh، ظاهرا مشکلی فنی در ایمپلنت وی به وجود آمد که شرکت نیورالینک موفق شد آن را برطرف کرده و عملکرد آن را به حالت عادی بازگرداند. این شرکت همچنین چندین کلیپ از Arbaugh- که از گردن به پایین فلج کامل است-منتشر کرده که وی را در حال بازی شطرنج، کنترل برنامه پخش موسیقی و انجام دیگر فعالیت‌ها نشان می‌دهد.

نظر شما