شناسهٔ خبر: 54113291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت همدان:

بیش از ۹۶۵ هزار نفر همدانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: در استان همدان ۹۶۵ هزار و ۱۴۳ نفر بیمه شده قطعی زیر نظر اداره کل بیمه سلامت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «فریبرز نیاستی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در تسهیل امور و اجرای قانون، در بیمه سلامت استان انجام شده است ، گفت:  در این راستا پرداخت‌های به موقع تعهدات بیمه سلامت و مطالبات به شرکای کاری و موسسات طرف قرارداد حائز اهمیت است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه در هفته سوم اردیبهشت موفق شدیم تمام مطالبات بیمارستان‌های خصوصی و غیردانشگاهی را به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت کنیم عنوان کرد: ۷۷ میلیارد تومان از مطالبات سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شد که این در نوع خود کم نظیر است.

 

به گفته وی، اداره کل بیمه سلامت استان همدان اقدام به عقد قراداد با ۱۰۱ پزشک عمومی دارای در بخش خصوصی کرده تا افراد فاقد پوشش بیمه برای ویزیت اولیه در زمینه دیابت یا فشار خون به آنها مراجعه کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: افراد فاقد پوشش بیمه برای بهره مندی از بیمه صندوق بیمه همگانی و سلامت باید به طور حتم با مراجعه به پزشک خانواده، ویزیت پایه و اولیه را انجام دهند در غیر اینصورت اسم آنها از سامانه حذف و زیر پوشش بیمه قرار نمی گیرند.

 

نیاستی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: در استان همدان ۹۶۵ هزار و ۱۴۳ نفر بیمه شده قطعی زیر نظر اداره کل بیمه سلامت هستند که تقریبا جمعیتی معادل ۵۷ درصد را شامل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نسبت به خدمات سرپایی ۷۰ درصد و خدمات بستری ۹۰ درصد حق بیمه درمانی از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود و فرانشیز در بخش بستری ۱۰ درصد و در بخش سرپایی ۳۰ درصد است اضافه کرد: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان سرپایی بیماران خاص و صعب‌العلاج، شیمی‌درمانی و نازایی را پرداخت می‌کند.

 

وی گفت: طبق قانون هزینه ماهانه بیمه برای هر فرد ۹۲ هزار تومان است که بیمه دهک های اول تا سوم جامعه رایگان و دولت برای بیمه شدن هر یک از این افراد سالانه یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان پرداخت می کند.

پایان پیام/155

نظر شما