شناسهٔ خبر: 54092840 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار شهرستان

صاحب‌خبر -

هم‌زمان با نخستین روز کاری بیست‌وششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با مدیران ارشد صنعت نفت و شرکت‌های بزرگ حاضر در نمایشگاه دیدار کرد
اهواز- شبنم قجاوند [email protected]: هم‌زمان با نخستین روز کاری بیست ‌و ششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت ملی حفاری ایران با تعدادی از مدیران شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران و مجموعه‌های بزرگ صنعتی حاضر در نمایشگاه دیدار کرد. دکتر حمیدرضا گلپایگانی پس از شرکت در مراسم افتتاح نمایشگاه، در بازدید از شماری از غرفه‌ها با مدیران و نمایندگان شرکت‌های سازنده و دانش بنیان فعال در عرصه ساخت قطعات و تجهیزات به گفت‌وگو نشست. وی با اشاره به فرصت پیش‌آمده برای رایزنی و هم‌افزایی و گفت‌وگوی چهره به چهره با متصدیان ساخت و تولید تجهیزات و قطعات کاربردی در صنعت نفت و حفاری، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده در مدت برپایی نمایشگاه خود و مدیران شرکت از غرفه‌های شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی، دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی بازدید و در خصوص تأمین نیازهای شرکت و همچنین زمینه‌های همکاری و همیاری مشترک و استفاده از ظرفیت‌های داخلی بحث و بررسی و تبادل‌نظر خواهند داشت. همچنین دکتر گلپایگانی در اولین کاری نمایشگاه با تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های بخش خصوصی فعال در صنعت حفاری، پروژه‌های نفت و گاز و نمایندگان و کارشناسان شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه دیدار و گفتگو کرد. بیست ‌و ششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «نفت دانشگاه، تولید ایرانی و صادرات جهانی» از روز جمعه (23 اردیبهشت‌ماه 1401) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌ کارکرد.  در این نمایشگاه که به مدت چهار روز دایر است یک هزار و ۲۰۰ شرکت داخلی و ۴۴ شرکت خارجی از ۱۱ کشور حضور دارند.

فولاد مبارکه تندیس شرکت برتر از لحاظ ارزش در بورس کالا را دریافت کرد
علیرضا هژبری [email protected]: شرکت فولاد مبارکه در اولین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالا با کسب رتبه اول حجم و ارزش عرضه محصولات در بورس کالا در سال ۱۴۰۰ موردتقدیر قرار گرفت؛ در این مراسم محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه این تندیس را از سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی دریافت کرد.ثبت بالاترین فروش اعتباری به منظور حمایت از صنایع پایین‌دست به خصوص خودروسازان و تولیدکنندگان لوازم خانگی و همچنین حضور به عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده تلفیقی به منظور تأمین نیاز بازار داخل از محل واردات ورق، ازجمله دلایل این انتخاب اعلام شد.

خودرو در جاده افزایش قیمت
دیروز 26 اردیبهشت 1401 در روز مه‌آلود قیمت دلار، خودرو با نوسان اندک در بازار قیمت‌گذاری شد. قیمت‌هایی که شاید تنها علت آن همان به وضعیت نامعلوم نرخ دلار بازگردد. به گزارش اقتصاد نیوز؛ دیروز بازار خودرو شکل عجیبی داشت برخی از خودروها در بازار شکل افزایشی به خود گرفتند و برخی دیگر ثبات را به تغییر ترجیح دادند و بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند. بر اساس ارزیابی بازار امروز پرشمارهای ایران‌خودرو 2 تا 5 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شدند و «سمند LX با موتور EF7» و «دنا معمولی» در بازار بیش‌ترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد.
این تغییرات در بازار در حالی رخ‌داده که به گفته فعالان بازار خودرو همچنان خبر چندانی از خریدار در بازار نیست و ظاهراً خریداران در انتظار ایجاد ثبات در بازار هستند تا با اطمینان وارد بازار شوند، با این شرایط نه خریدار از شرایط کنونی سود می‌برد و نه خریدار.
ازجمله محصولات پرتیراژ ایران‌خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده‌ای»، «پژو 207 سقف شیشه‌ای»، «سمند LX»، «سمند LX با موتور EF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی»، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.
بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته «دنا معمولی» با افزایش 5 میلیونی در بازار 397 میلیون تومان معامله شد و «دنا پلاس توربو اتو مات» بدون تغییر 515 میلیون تومانی باقی ماند، «رانا پلاس» هم بدون تغییر 320 میلیون قیمت خورد، به گفته فعالان بازار خودرو عرضه این خودرو از سوی شرکت خودروساز این افت قیمت را در بازار همراه داشت.
از سوی دیگر خانواده سمند هم با افزایش 2 تا سه میلیون تومان در بازار عرضه داشتند و با این شرایط «سمند LX» در بازار امروز 293 میلیون تومان قیمت خورد، از سوی دیگر «سمند LX با موتور EF7» هم با افزایش پنج‌میلیونی 350 میلیون تومان در بازار عرضه شد، اما «سمند سورن پلاس» امروز در بازار رشد سه‌میلیونی قیمت داشت و 360 میلیون تومان دست به دست شد.
ارزیابی بازار نشان‌دهنده آن است که دیروز در میان خانواده پژو 207 «پژو 207 دنده‌ای» بدون نیز تغییر 412 میلیون تومان دست به دست شد و قیمت «پژو 207 سقف شیشه‌ای» نیز تغییر قیمت نداشت و 417 میلیون تومان باقی ماند.

نظر شما