شناسهٔ خبر: 54062254 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت خبر داد:

آغاز فروش خودرو در سامانه یکپارچه از ۲۷ اردیبهشت

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت تاکید کرد: نخستین مرحله فروش سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، عبدالله توکلی لاهیجانی با اعلام این خبر گفت: پیرو بند ۵ فرمان ۸ بندی ریاست جمهوری در خصوص شفاف سازی عرضه خودرو، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از امروز ۲۵ اردیبهشت آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه نخستین مرحله فروش در این سامانه روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، اظهار داشت: متقاضیان به مدت یک هفته فرصت ثبت نام دارند و پس از آن در صورتی که میزان تقاضا بیشتر از ظرفیت اعلام شده باشد، وارد فرآیند قرعه کشی تحت نظارت سازمان حمایت خواهند شد.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت به مزیت‌های سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اشاره و تصریح کرد: عرضه چند برابری خودرو، فرصت کافی برای ثبت نام متقاضیان و نظارت سازمان حمایت در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان از مزایای این سامانه یکپارچه است.

توکلی با بیان اینکه از این پس خودرو باید از طریق این سامانه عرضه شود، خاطرنشان کرد: تمامی خودروسازان بخش دولتی و خصوصی در این سامانه محصولات خود را عرضه خواهند کرد و تخصیص از طریق سازوکار شفاف و با تنوع انتخاب محصولات برای متقاضیان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت عرضه خودرو چند برابر عرضه‌های پیشین است، ابراز داشت: در حال حاضر ۸۰ درصد تولید خودروسازان ما به صورت عبور مستقیم تولید می‌شود، بنابراین با این تمهیدات امکان افزایش عرضه در سامانه را خواهیم داشت کما اینکه در همین نوبت، نزدیک به ۱۰ برابر دوره‌های پیشین عرضه هر خودروساز است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت ادامه داد: در حال حاضر خودروهای ناقص و به عبارتی کف پارکینگ خودروسازان، به ۵۰ هزار دستگاه رسیده است، در حالی که، تعداد خودروهای کف پارکینگ خودروسازان، حدود ۲۰۰ هزار دستگاه بود.

نظر شما