شناسهٔ خبر: 54056383 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

افزایش خیزش گرد و خاک در تهران

کارشناس هواشناسی گفت: امروز در ساعات پایانی روز شاهد خیزش گردوخاک خواهیم بود و فردا دمای تهران به ۳۱ درجه می‌رسد.

صاحب‌خبر -

خانم کبری رفیعی گفت: امروز تهران در ساعات پایانی روز با وزش باد و افزایش خیرش گرد و خاک همراه خواهد بود و از فردا دمای هوای تهران به ۳۱ درجه می‌رسد.

به گفته کارشناس هواشناسی امروز جنوب شرق کشور با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود و توده‌های گردوخاکی که از کشور عراق وارد شده از اواخر وقت امروز آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را در بر می‌گیرد.

امروز هشدار در سطح زرد و سطح نارنجی برای افزایش سرعت وزش باد (شمال‌غربی - جنوب‌غربی) که از بعد از ظهر روز سه شنبه شروع و تا بعدازظهر پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، صادر شد. بر این اساس شاهد افزایش ارتفاع موج در ساحل بین ۱/۵ تا ۲ متر و در فراساحل ۲/۵ تا ۳/۵ متر در مناطق نواحی مرکزی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر، نیمه غربی هرمزگان خواهیم بود.

احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قایق‌های تفریحی و شناور‌های سبک، اختلال در تردد با شناور‌های نیمه سنگین، خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تور‌های صیادی و خسارت به تاسیسات دریایی وجود دارد. همچنین باید ممنوعیت شنا، جمع آوری تور‌ها و وسایل صیادی، اجتناب از تردد با قایق‌های تفریحی و شناور‌های سبک، احتیاط تردد با شناور‌های نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما