شناسهٔ خبر: 53822712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

در آستانه فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم و با معرفی5 عنوان کتاب؛

نشست کتاب خوان و تقدیر از معلمان مروج کتاب و کتابخوانی خوانی صومعه سرا برگزار شد

موج نیوز

در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم و با همکاری مشترک اداره کتاب خانه های عمومی و آموزش و پرورش شهرستان صومعه سرا، نشست کتاب خوان و تقدیر از معلمان مروج کتاب و کتابخوانی صومعه سرا با معرفی 5 عنوان کتاب توسط معلمین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، نشست کتاب خوان و تقدیر از معلمان مروج کتاب و کتابخوانی خوانی شهرستان صومعه سرا دیروز شنبه(10اردیبهشت) و در آستانه فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم با حضور حجت الاسلام و المسلمین راشدی نوری، امام جمعه شهرستان صومعه سرا؛ آرزو عباس زاده چوبر، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان؛ محمد حیدری، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری؛  حسین بالو، رییس اداره آموزش و پرورش، جمعی از معلمان و فرهنگیان، کتابداران و اصحاب رسانه با معرفی 5 عنوان کتاب در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه سرا برگزار شد. 

حجت الاسلام نوری: شخصیت مطهری مربوط به تمام قرن هاست

حجت الاسلام و المسلمین راشدی نوری، امام جمعه شهرستان صومعه سرا در این مراسم ویژه که در آستانه هفته معلم و به منظور تجلیل تلاش های این قشر در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد در صحبت هایی به شخصیت شهید مطهری اشاره و ضمن معرفی برخی از تالیفات این شهید گفت: تمامی آثار شهید مرتضی مطهری در حوزه مقتضیات زمان بوده است و برای تمام اعصار کاربرد دارد.

حیدری: کتاب خوانی را در مدارس نهادینه کنید

محمد حیدری، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری صومعه سرا نیز در ادامه نشست ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند مجموعه کتابخانه های عمومی این شهرستان در زمینه گسترش و توسعه امر کتاب خوانی گفت: اگر با هم افزایی بیشتر دستگاه هایی نظیر کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش کتاب خوانی در مدارس نهادینه شود، شاهد رشد و بالندگی کودکانی کودکانی فرهیخته و آگاه تری در میهن اسلامی خواهیم بود. 

عباس زاده: معلمین از ارکان مهم رشد و توسعه فرهنگ مطالعه در مداس هستند

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا نیز در این مراسم با بیان اینکه هدف مجموعه کتابخانه های عمومی توسعه فعالیت های فرهنگی کتابخانه ها در همه جامعه و بیرون از فضای کتابخانه هاست بر ضرورت همکاری بیشتر سایر دستگاه ها و نهادها با این حوزه تاکید کرد.

آرزو عباس زاده به اهداف برگزاری مراسم تجلیل از مقام معلمین شهرستان صومعه سرا نیز اشاره و معلمین را یکی از ارکان مهم رشد و توسعه فرهنگ مطالعه در مراکز نشر علم و دانش یعنی مدارس توصیف کرد.

عباس زاده با قدردانی از برخی از معلمین فعال در امر کمک به اعتلای فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان گفت: این قشر زحمتکش و پرتلاش با همکاری مستمر تواستند کودکان و نوجوانان این شهرستان را به سمت و سوی کتاب رهنمون کنند و جامعه بهتری برای شهروندان بیافرینند.

گفتنی است در ادامه این مراسم ضمن تجلیل از معلمین نمونه شهرستان صومعه سرا در امر گسترش فرهنگ مطالعه در بین دانش اموزان مدارس، کتاب های «حماسه حسینی»، «حکمت های نهج البلاغه»، «داستان راستان»، «مساله حجاب»، «پرسش درباره نماز» و «کتاب 110» از آثار شهید مرتضی مطهری توسط حجت الاسلام و المسلمین راشدی نوری، امام جمعه شهرستان صومعه سرا و تجلیل شوندگان این مراسم به ترتیب حسین بالو، رییس اداره آموزش و پرورش، فرانوش نامدار، مهدی عشوری و مرتضی ذوقی معرفی و با دیگر شرکت کنندگان در این مراسم به اشتراک گذاشته شد.

 

نظر شما