شناسهٔ خبر: 53429952 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

انتقال توده گرد و خاک از همسایه‌های غربی به کشور/ تنگه هرمز متلاطم می‌شود/ شرایط برای همه گروه‌های سنی ناسالم است

کارشناس سازمان هواشناسی از انتقال توده گرد و خاک از کشورهای غربی همسایه به مناطقی از کشورمان و کاهش کیفیت هوا خبر داد که تا روزهای پایانی هفته همچنان مناطقی از کشور را دربر خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: امروز در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ اردبیل، گیلان، ‌گلستان، مازندران، کردستان،‌ کرمانشاه، شمال ایلام، زنجان،‌ همدان، مرکزی، لرستان، قم و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز،‌ تهران و سمنان، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود که در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشورمان انتظار بارش‌های پراکنده را داریم.

وی افزود: بارش‌ها برای فردا روز یکشنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنههای جنوبی البرز و شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب نیز ادامه دارد و اواخر وقت روز یکشنبه این سامانه بارشی از مرزهای شمال شرق کشورمان خارج می‌شود.

گودرزی گفت: امروز با انتقال توده گرد و خاک از کشورهای غربی همسایه به کشورمان در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به تدریج بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق نیز وزش باد شدید موقت را داریم که می‌تواند در مناطق مستعد با خیزش گرد و خاک همراه باشد و این شرایط برای فردا یکشنبه نیز در بخش‌هایی از مرکز و جنوب دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشورمان برقرار است.

وی خاطر نشان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در شمال غرب و غرب کشور نیز انتظار پدیده گرد و خاک را داریم.

به گفته گودرزی روزهای دوشنبه و سه‌‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما رخ می‌دهد و مجددا از روز چهارشنبه کاهش دما را در این مناطق شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: از امروز تنگه هرمز و روزهای یکشنبه و دوشنبه نواحی مرکزی و خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم می‌شود.

گودرزی ادامه داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری و غبار آلود همراه با وزش باد خواهد بود و در بعدازظهر نیز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید ایجاد خواهد شد.

وی افزود: بیشینه دمای امروز تهران به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: شاخص کیفیت هوا در حال حاضر ۱۷۷ بوده و شرایط برای همه گروه‌های سنی ناسالم است.

نظر شما