شناسهٔ خبر: 52936806 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عبور شاخص کل بورس از سطح بیش از یک میلیون و 300 هزار

صاحب‌خبر -
عبور شاخص کل بورس از سطح بیش از یک میلیون و 300 هزار
خبرگزاری آریا-در پایان معاملات بازار سهام امروز یکشنبه 15 اسفند شاخص کل بورس بعد از چندین ماه روند منفی و نوسانی موفق شد با افزایش 23 هزار واحدی بر روی عددیک میلیون و 322 هزار واحد قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا شاخص کل در شروع معاملات بورس در حالی با روند نسبتا مثبت اغاز شد که در نیمه دوم بازار با اعلام خبر حذف ارز ترجیحی در جریان تصویب لایحه بودجه 1401 در مجلس شورای اسلامی موجب افزایش تقاضا بر عرضه شد؛ به طوری که معامله گران بیش از 9 میلیارد و 431 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله زا به ارزش 5 هزار و 138 میلیاردتومان داد و ستد کردند.
نماد‌های فولاد، کچاد، فملی، پارسان، شبندر، فارس و شپدیس بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص کل داشتند.
شاخص هم وزن نیز نزدیک به یک درصد رشد داشت؛ به گونه‌ای که بر روی عدد 338.669 هزار واحد ایستاد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به چهار هزار و 465 میلیارد تومان رسید.
در جریان معاملات امروز بورس بیشترین ورود پول سرمایه گذاران خرد یا حقیقی در گروه‌های نفتی، شیمیایی، فلزات اساسی، زراعت، خودرو و چند رشته‌ای صنعتی، ثبت شد. شاخص کل در شروع معاملات بورس در حالی با روند نسبتا مثبت اغاز شد که در نیمه دوم بازار با اعلام خبر حذف ارز ترجیحی در جریان تصویب لایحه بودجه 1401 در مجلس شورای اسلامی موجب افزایش تقاضا بر عرضه شد؛ به طوری که معامله گران بیش از 9میلیارد و 431 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله زا به ارزش 5 هزار و 138 میلیاردتومان داد و ستد کردند .
نمادهای فولاد، کچاد، فملی، پارسان، شبندر، فارس و شپدیس بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص کل داشتند.
شاخص هم وزن نیز نزدیک به یک درصد رشد داشت؛ به گونه ای که بر روی عدد 338.669 هزار واحد ایستاد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به چهار هزار و 465 میلیارد تومان رسید.
در جریان معاملات امروز بورس بیشترین ورود پول سرمایه گذاران خرد یا حقیقی در گروه های نفتی، شیمیایی، فلزات اساسی، زراعت، خودرو و چند رشته ای صنعتی، ثبت شد.

نظر شما