شناسهٔ خبر: 5285063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واعظی: وحدت بزرگترین سرمایه نظام برای رفع مشکلات داخلی و خارجی است

زنجان - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در شرایط فعلی، وحدت و انسجام بزرگترین سرمایه نظام برای رفع مشکلات داخلی و خارجی است.

صاحب‌خبر -

محمود واعظی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان، نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی را کمک بزرگی برای دولت خواند و افزود: رفع تمام مشکلات موجود در جامعه نیازمند تعامل بیش از پیش مردم و مسوولان است.

وی از ایستادگی ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان نمونه بارزی از همدلی و همزبانی نام برد و اظهار کرد: دفاع از تمامیت ارضی کشور در سایه همدلی بسیجی وار مردم و نیروهای نظامی محقق شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه به مباحث اقتصادی را از اولویت های دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: مقوله اشتغال از مهمترین دغدغه های مسوولان نظام اعم از رهبری، دولت و در نهایت مردم بوده و گام برداشتن در جهت رفع این مشکل بسیاری از معضلات فرهنگی را مرتفع می کند.

واعظی به سیاست های چند مرحله ای دولت یازدهم برای رونق اقتصادی کشور اشاره و اضافه کرد: کاهش نرخ تورم، خروج از رکود اقتصادی، ایجاد اشتغال و توجه به وضعیت رفاهی و معیشتی مردم چهار گام دولت تدبیر و امید برای رونق اقتصادی است.

وی همدلی ایجاد شده بین قوای سه گانه مجریه، مقننه و قضاییه را قابل توجه خواند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بحران های موجود در کشورهای منطقه اعم از عراق، سوریه و یمن اشاره و تصریح کرد: ایران با ایفای نقش سازنده در منطقه در راستای حمایت از مظلوم گام برداشته است.

واعظی یادآورشد: کشورهای غربی و منطقه، ایران را به عنوان کشوری با ثبات شناخته و اذعان دارند بدون توجه به ایران مشکلات منطقه قابل حل نیست.

وی افزود: اهتمام دولت انجام مذاکرات در چارچوب تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب است و تا کنون نیز در این چارچوب گام برداشته است.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ظرفیت اینترنت استان زنجان 20 گیگابایت در ثانیه اضافه خواهد شد.

واعظی ادامه داد: بنای ما بر آن است که دولت وارد عرصه تصدی گری نشود و از این به بعد فعالیت ها در حوزه ارایه خدمات اینترنتی به شرکت های خصوصی داده شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال 120 کانال بین المللی، 190 کیلومتر فیبر نوری و شبکه انتقال و 16 هزار ' ای - 1 ' به ظرفیت مخابراتی استان زنجان افزوده می شود.

7318/6085/1772

نظر شما