شناسهٔ خبر: 52492972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اهدای ۵۰۰ تبلت به دانش‌آموزان نیازمند شهر پرند

همزمان با ایام بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی تعداد ۵۰۰ گوشی و تبلت در بین دانش آموزان نیازمند شهر پرند توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پرند، همزمان با ایام بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی عصر امروز طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام کاظمی امام جمعه شهر پرند، محسن نایبی معاون امنیتی استانداری تهران، رضوان حکیم‌زاده معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش و هیئت همراه و با حضور مسئوولان شهر و شهرستان رباط‌کریم تعداد ۵۰۰ گوشی و تبلت در بین دانش آموزان نیازمند شهر پرند توزیع شد.  

انتقاد امام جمعه پرند از کمبود فضای آموزشی در این شهر

حجت‌السلام اسماعیل کاظمی امام جمعه شهر پرند در این مراسم گفت: طبق سرانه مصوبه دستگاه آموزشی در شهر پرند تا به امروز ۲۴۴ باب مدرسه باید در این شهر داشته باشیم در حالی که متاسفیم عرضه بداریم که فقط ۴۱ مدرسه دولتی و ۸ مدرسه در دست ساخت و ۱۵ مدرسه غیر انتفاعی در این شهر داریم.

وی ادامه با بیان این‌که ما در بخش پیش‌دبستانی ۳۲ هزار دانش‌آموز و ۱۳۰۰ کادر آموزشی داریم ادامه داد: مشکلات متعددی متوجه دستگاه آموزش و پرورش شهر پرند است که بنده به عنوان یک فرهنگی مطالبه جدی دارم و درخواست دارم چاره‌ای برای این معضل اندیشیده شود.

امام جمعه پرند ادامه داد: شهرهای جدید یک مجموعه خدماتی دارند به نام شرکت‌ عمران و دستگاه آموزش و پرورش مطالبه می‌کند که شرکت عمران باید مدارس را برای ما بسازد، شرکت عمران هم می‌گوید من بر اساس قانون و مصوباتی که در اختیار دارم وظیفه ما ساخت مدرسه نیست، مدرسه می‌سازیم در مقابل مالیات من کمک می‌شود و همین الان پرونده قانونی دارند که ساخت بعضی از مدارس را نپذیرفته‌اند، بر فرض اگر شرکت عمران باید این تعداد مدرسه را بسازد وظیفه دستگاه‌های بالادستی‌است که این موضوع را پی‌گیری کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه سهم آموزش و پرورش در ساخت‌های مختلف در این شهر صفر است و این با الفبای عدالت دستگاه آموزش و پرورش مطابقت ندارد. آموزش جزء مولفه‌های اول حاکمیت اسلامی است، نقش آموزش آنقدری بالاست در اسلام که به عنوان  اموزه‌های اصلی شکل‌گیری شخصیت، هویت و ماهیت یک جامعه شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام کاظمی ادامه داد: اگر بناست در رشد و تعالی یک جامعه، معلم و دانش‌آموز که آینده این جامعه را می‌سازند در این سختی و مشقت به سر ببرند طبیعتا باید بنده به عنوان متولی فرهنگی شهر اعتراف کنم که با این وضعیت دستگاه آموزشی در پرند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفم عرض کنم در کنکور سال گذشته ما رتبه زیر ۱۰۰۰ در شهر پرند به تعداد انگشت یک دست نداشتیم که حاکی از ضعف دستگاه آموزشی ماست.

امام جمعه پرند در ادامه با اشاره به مشکلات آموزشی شهر پرند گفت: ما در شهر پرند تقریبا هیچ مدرسه تک شیفت و کلاسی زیر ۴۰ نفر دانش‌اموز نداریم، ما در جایی زندگی می‌کنیم که مردم آن در حوزه آموزش و پرورش دچار ضعف و فقر هستند و از دستگاه آموزش و پرورش می‌خواهیم که در این خصوص فکری جدی کنند. 

وی در ادامه تاکید کرد و گفت: بیان این مطالبات به معنای نادیده گرفتن تمام خدمات دستگاه آموزش و پرورش شهرستان و شهر پرند نیست.

حجت‌السلام کاظمی در بخش دیگری با توجه به مطالبات مدیران مدارس در شهر پرند تاکید کرد: مهمترین مطالبه مدیران مدارس این شهر در حوزه سخت‌افزاری است از جمله آسفالت محیط مدرسه، ایزوگام، گرمایش و سرمایش، اضافه شدن کلاس‌ها، تامین پول آب و برق و گاز، که آماده‌سازی آن وظیفه آموزش و پرورش است.

رشد جمعیت در پرند ۲۶ درصد است

وی در خصوص رشد جمعیت در پرند خطاب به مسؤولان آموزش و پرورش گفت: به داد آموزش و پرورش پرند برسید رشد جمعیت در پرند ۲۶ درصد است در حالی که استاندارد جمهوری اسلامی ۳ است، رشد ۲۶ درصد به این معنی است که سرانه‌ها هم به همین مقدار باید اضافه شود که خواهش داریم این سرانه برای آموزش و پرورش پرند اتفاق بیفتد.

امام جمعه پرند در خصوص اهدای تبلت به دانش آموزان نیازمند شهر پرند گفت: به واسطه حجم سرانه فقری که در شهر و مدارس شهر پرند وجود دارد به واسطه حضور ویروس منحوس و برگزاری کلاس‌های مجازی مدارس خانواده‌هایی داریم یک گوشی هوشمند ندارند که حتی بتوانند به صورت خانوادگی از آن استفاده کنند به همین‌خاطر با اقدام جهادی قرارگاه فرهنگی شهدای مدافع حرم و به همت همه  دستگاه‌های مختلف شهر پرند با کمک خیرین گرامی تعداد ۵۰۰ دستگاه موبایل و تبلت تهیه شد کاری که می‌توانم ادعا کنم در سطح جمهوری اسلامی کم نظیر است.

معلمان در ۲ سال گذشته پا به پای مدافعان سلامت کار جهادی کردند

در بخشی از این مراسم رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش هم با تبریک ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این جلسه با همت امام جمعه شهر پرند حجت‌الاسلام کاظمی برگزار شده و ما افتخار داریم تا در این اقدام بسیار خیر شرکت کنیم که اساس آن بر تعاون و کار نیک است.

وی گفت: با توجه به حضوری که در شهر داشتم و وسعت شهر را دیدم با خودم گفتم که کاش برای این وسعت پیش‌بینی مدرسه هم به تعداد کافی شده باشد که متاسفانه بعد از سخنان و مطالبات امام جمعه شهر متوجه شدم که چقدر فاصله زیاد است بین آنچه که باید باشد آنچه که وجود دارد.

  معاون ابتدایی آموزش و پرورش ادامه داد: امروز من به نمایندگی وزیر محترم آموزش و پرورش اینجا هستم و سلام گرم و تقدیر و تشکر ایشان را به همه شما ابلاغ می‌کنم.

وی در ادامه خطاب به مسؤولان شهر و امام جمعه شهر پرند گفت: همکاران فرهنگی ما در ۲ سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی مواجه شدیم که هیج کدام از ما آمادگی لازم را برای آن نداشتیم و برای رسیدن به آموزش در شرایط جدید کرونایی معلمان ما با تعهد درونی که داشتند، خودشان خودجوش یاد گرفتند و فنآوری خودشان را ارتقاء دادند و توانستند تولید محتوا‌های با ارزش را انجام دهند.

حکیم‌زاده تاکید کرد: در این ۲ سال گذشته پا به پای مدافعان سلامت، معلمان ما به عنوان جهادگران عرصه آموزش در آموزش و پرورش این مرز و بوم کار جهادی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مسائل و مشکلات مطرح شده از زبان امام جمعه و بعضی از مدیران مدارس تاکید کرد و گفت: مطالب عنوان شده را یادداشت کرده و حتما آن‌ها را به منتقل خواهم کرد و امیدوار هستم با توجه به نسبت جمعیتی که در شهر وجود دارد ما بتوانیم هم از جهت ساختار اداری و هم از جهت زیرساخت‌ها متناسب با چالش‌هایی که وجود دارد اقدامات لازم را انجام دهیم.

لازم به ذکر است در این جلسه تعدادی از مدیران مدارس از مشکلات و نارسایی‌های حوزه آموزش و پرورش دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما