شناسهٔ خبر: 52487614 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری سومین جلسه کمیته قضایی مشترک ایران و عراق درباره ترور سردار سلیمانی

شورای عالی قضایی عراق از برگزاری سومین نشست قضایی مشترک ایران و عراق در خصوص پرونده ترور سردار سلیمانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - کمیته قضایی مشترک ایران و عراق، امروز (چهارشنبه) سومین نشست خود را در خصوص پرونده ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی برگزار کرد.

به گزارش راشاتودی، شورای عالی قضایی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «در این جلسه بر لزوم ادامه جلسات مشترک و تبادل اسناد و مدارک برای پیگرد و مجازات اجراکنندگان و عوامل دخیل در جنایت تاکید شد.»

دومین دور نشست برای بررسی این پرونده در ماه آذر برگزار شده بود. در نشست مذکور همچنین تصمیم گرفته شد که همکاری‌های دو جانبه برای تکمیل تحقیقات قضایی جاری و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود ادامه یابد تا مطابق با توافق، همکاری‌های حقوقی و قضایی در زمینه پرونده‌های کیفری میان دولت عراق و ایران، اطلاعات لازم فراهم شود.

 سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران روز سوم ژانویه سال ۲۰۲۰ (در ۱۳ دی سال ۹۸ ) در نزدیکی فرودگاه بغداد به دست آمریکایی‌ها ترور شد. ترور سپهبد سلیمانی به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا صورت گرفت و واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشت.

انتهای پیام/

نظر شما