شناسهٔ خبر: 52263292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ژنرال سابق صهیونیست: خروج آمریکا از برجام یک اشتباه راهبردی بود

رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را یک اشتباه استراتژیک عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان -  رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران به اقدامات ایران مشروعیت داده و این امکان را به آن‌ها می‌دهد که در برنامه هسته‌ای خود بدون هیچ محدودیتی  پیشرفت کنند.

گادی آیزنکوت، در گفتگو با روزنامه معاریو گفت که مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی قبل از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران بی خبر بودند. او همچنین با اشاره به نخست وزیر سابق و دو تن از نزدیک‌ترین افراد معتمد وی، افزود تنها یوسی کوهن، رون دیرمر و بنیامین نتانیاهو در جریان مسئله خروج از توافق هسته‌ای قرار گرفتند و هیچکس با تشکیلات امنیتی درباره این مسئله صحبتی نکرد.

او همچنین اظهار داشت که او هرگز در جلساتی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی درباره احتمال خروج از توافق هسته‌ای و «معامله قرن» دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با فلسطینی‌ها برگزار می کرد شرکت نکرده است.

آیزنکوت که در زمان امضای برجام در سال ۲۰۱۵ فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی بود، با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادعا کرد: «این تحریم‌ها هیچ مانعی برای پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران نیست. هیچ نظارتی وجود ندارد و چینی‌ها و روس‌ها با آمریکایی‌ها همکاری نمی‌کنند.»

او در ادامه مصاحبه خود تاکید کرد که آمریکای امروز متفاوت از آمریکای سال ۲۰۱۵ است. در حال حاضر، ایرانی‌ها از آمریکا حساب نمی‌برند و به مسئله حمله آمریکا اهمیتی نمی‌دهند.

او پیش‌تر اعلام کرده بود که ایران توانایی نظامی و پهپادی بالایی دارد و حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران دشوار است. زیرا آن‌ها تمام زیرساخت‌های هسته‌ای خود را در سراسر ایران پراکنده و در اعماق زمین پنهان کرده‌اند. او همچنین ادعا کرد که رژیم صهیونیستی یک سال و نیم قبل از ترور شهید سردار سلیمانی، فرمانده نیرو‌های قدس، تصمیم به ترور او گرفته بود. اما نتوانسته بودند محل اقامت آن را شناسایی کنند.

ترور سپهبد سلیمانی به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا صورت گرفت و واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشت. حتی چندی پیش نیز برخی از مقامات ارشد دولت ترامپ فاش کردند او احساس می‌کند در ترور سپهبد سلیمانی از سوی رژیم صهیونیستی مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما