شناسهٔ خبر: 52464561 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تزريق سه دز واکسن، شرط فعاليت واحد‌هاي صنفي در البرز

صاحب‌خبر -
تزريق سه دز واکسن، شرط فعاليت واحد‌هاي صنفي در البرز
خبرگزاری آریا-نایب رییس اتاق اصناف مرکز البرز گفت: بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، شرط فعالیت واحد‌های صنفی مختلف در این استان دریافت سه دز واکسن و ارائه تست منفی کروناست.
به گزارش خبرگزاری آریا، ناصر کاویانی گفت: با توجه به موج جدید شیوع بیماری کرونا و در اجرای سیاست‌های پیشگیرانه ستاد ملی مقابله با کرونا از تعطیلی گسترده، ضروری است تمام واحد‌های صنفی نسبت به تزریق سه دوز واکسن کرونا و اخذ QR Code و نصب آن در واحد صنفی (در محل قابل رویت برای همگان) به فوریت اقدام کنند.
او افزود: واحد‌های صنفی علاوه بر تزریق سه دوز واکسن و اخذ تست منفی کرونا از سامانه ایران من مجاز به فعالیت هستند و ضرورت اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، به فوریت بارگذاری اطلاعات واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی (اعم از تجاری، بازرگانی، خدماتی، تفریحی، رفاهی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی و اجتماعی) بر بستر سامانه ایران من به نشانی asnaf.moi.ir الزامی است.
کاویانی گفت: تیم‌های بازرسی اصناف و علوم پزشکی از این پس بر صنوف نظارت ویژه خواهد داشت و چنانچه متصدی وکارکنان واحد صنفی واکسن تزریق نکنند، برخورد قانونی می‌شود.
او افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده برای واحد‌های متخلف اخطار کتبی پلمب، به واحد‌ها (صنفی و …) که بدون داشتن الزامات طرح و اخذ QR کد از سامانه امید فعالیت داشته باشند.
کاویانی گفت: مسدود کردن پوز بانکی به مدت 2 هفته برای واحد‌ها (صنفی و …) ناقض الزامات تعیین شده و پلمب به مدت 30 روز درصورت عدم رعایت الزامات بهداشتی برای واحد‌های متخلف در نظرگرفته شده است.
او تصریح کرد: تزریق واکسن یک تکلیف اجتماعی است، اما برای صنوفی که عرضه مواد غذایی و بهداشتی را دارند به عنوان یک اولویت است.
بیش از 120 هزار واحدصنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دراستان البرز فعالیت می‌کنند.

نظر شما