شناسهٔ خبر: 52318059 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت:

خرید شمش فولاد امکان پذیر شد / آزادسازی صادرات بدون عرضه در بورس

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت گفت: خرید شمش فولادی توسط عموم و آزادسازی صادرات با هدف حذف سهمیه بندی امکان پذیر شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیف الله امیری از آزادسازی صادرات شمش فولادی و بدون نیاز به عرضه در بورس کالا خبر داد و گفت: حذف محدودیت خرید شمش فولادی و مجوز خرید عمومی از دیگر تصمیمات متناسب با سیاست‌های جدید وزارت صنعت در مسیر حذف سهمیه بندی است . هماهنگی با بورس کالا هم برای اصلاح قیمت پایه شمش انجام شده که اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به حذف محدودیت خرید شمش فولادی، افزود: مشکلات تولیدکنندگان القایی ناشی از قطع گاز واحدهای تولیدکننده آهن اسفنجی به دلیل افزایش بسیار زیاد مصرف خانگی است.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود اعلام فهرست تولیدکنندگان آهن اسفنجی به وزارت نفت، گاز این واحدها قطع شده و درحال حاضر حدود دو ماه است که به دلیل افزایش شدید مصرف خانگی، گاز واحدهای تولیدکننده آهن اسفنجی نظیر قائنات، میانه و سبزوار با وجود جلسات و پیگیری‌های بسیار زیاد وزارت صنعت قطع شده و در مواردی نیز کاهش ۷۰ درصدی گاز تحویلی به واحدها مشاهده‌شد.

امیری گفت: به‌طور قطع با وصل مجدد گاز این واحدها تولید آهن اسفنجی افزایش خواهد یافت و مشکل تامین ماده اولیه واحدهای القایی حل می‌شود. با توجه به روند تولید و مصرف آهن اسفنجی در ایران از ابتدا مشخص بود که این واحدها امکان استفاده طولانی مدت از آهن اسفنجی ندارند و حتی در برخی پروانه های بهره برداری آن‌ها آهن قراضه بعنوان ماده اولیه درج شده‌است. البته تا زمانی که آهن اسفنجی مازاد در کشور وجود داشته باشد، وزارت صنعت هم امکان تهیه آهن اسفنجی را برای آنها فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت در تلاش است عرضه های آهن اسفنجی حداقل ۸۰ هزار تن در هفته باشد، توضیح داد: همه عرضه این کالا هم الزاما در بورس کالا باید انجام شود تا با افزایش عرضه، قیمت در بازار تعدیل شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما