شناسهٔ خبر: 52315921 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

وزارت صنعت :

گاز تولیدکنندگان آهن اسفنجی به دلیل افزایش شدید مصرف خانگی قطع شد

وزارت صنعت با اشاره به سیاست های جدید حذف سهمیه بندی از قطع تولیدکنندگان آهن اسفنجی به رغم اعلام فهرست به وزارت نفت و در نتیجه افزایش شدید مصرف خانگی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیف اله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت از قطع گاز تولیدکنندگان آهن اسفنجی به رغم اعلام فهرست به وزارت نفت خبر داد و گفت: حدود دو ماه است به دلیل افزایش شدید مصرف خانگی، گاز شرکت های تولیدکننده آهن اسفنجی نظیر قائنات، میانه و سبزوار با وجود جلسات و پیگیری‌های بسیار زیاد وزارت صنعت قطع شده و در مواردی نیز گاز تحویلی به شرکت ها کاهش 70 درصدی داشت.

وی افزود: قطعا با وصل مجدد گاز این شرکت ها تولید آهن اسفنجی افزایش خواهد یافت و مشکل تامین ماده اولیه شرکت های القایی حل می شود. از ابتدا مشخص بود این شرکت ها امکان استفاده طولانی مدت از آهن اسفنجی ندارند و حتی در برخی پروانه های بهره برداری آنها آهن قراضه به عنوان ماده اولیه درج شده است. البته تا زمانی که آهن اسفنجی مازاد وجود داشته باشد وزارت صنعت هم امکان تهیه آهن اسفنجی را برای آنها فراهم کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: وزارت صنعت در تلاش است عرضه های آهن اسفنجی حداقل 80 هزارتن در هفته باشد. تمام عرضه این کالا هم الزاما در بورس کالا باید انجام شود تا با افزایش عرضه، قیمت در بازار تعدیل شود. صادرات شمش فولادی تولیدی این شرکت ها، بدون نیاز به عرضه در بورس کالا در جهت حمایت آزاد شده است.

به گفته امیری ، حذف محدودیت خرید شمش فولادی که محصول این شرکت ها است و اجازه دادن به عموم برای خرید شمش از دیگر تصمیم های اخذ شده متناسب با سیاست های جدید وزارت صنعت در مسیر حذف سهمیه بندی بود. هماهنگی با بورس کالا جهت اصلاح قیمت پایه شمش صورت پذیرفته که توسط بورس کالا اطلاع رسانی خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما