شناسهٔ خبر: 52241807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

خاتمی: تمام تحریم‌ها باید لغو شود

خاتمی بیان کرد: در طول این ۴۳ سال هرچه توانست بر ما وارد کرد اما توانست موفق شود. آمریکا باید تمام تحریم ها بردارد نه این‌که لغو کند .

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،  آیت الله سید احمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه گفت: سخن قران این است که زندگی آیین نامه می‌خواهد و با آیین نامه خدایی زندگی کنید و با آیین نامه شیطانی زندگی نکنید.

خطیب این هفته نماز جمعه ادامه داد: اگر می‌خواهید زندگی انسانی و واقعی داشته باشید با دستورات خدا و پیغمبر پیونده خورده است.

وی افزود: در قران ۵ نوع زندگی است؛ زندگی گیاهی، زندگی حیوانی، حیات انسانی، حیات جاویدان‌دیگر و علم و توانایی بی انتها است.

وی تاکید کرد : اگر می‌خواهید زندگی انسانی داشته باشید به خدا و پیامبر لبیک بگید. کسانی که به خاطر آخرت با دنیا خداحافظی می‌کنند و کسانی که به خاطر دنیا با آخرت خدا حافظی این‌ها آدم دین نیستند.

خطیب جمعه این هفته تهران خاطر نشان کرد: سکولارهای مذهبی می‌گویند کار دیگر فقط آبادی آخرت است و دنیا را رها کنید، این هم درست نیست.

وی تاکید کرد: زندگی پاکیزه خدا پسند می‌خواهید خدا باور باشید، ایمان مدار باشید نه ایمان شعار . حیات واقعی در سایه دین است در سایه دستورات خدا و پیغمبر است و کسی که از این امر عبور کند خدا باور نیست .

خاتمی گفت: زندگی واقعی از رهگذر به ایمان خدا می‌گذرد.

وی بیان کرد: مسلمانان سعی کنند بر سرنوشت خودشان تسلط داشته باشند و بیگانگان بر سرنوشت‌شان تصمیم نگیرند. همان طور که شما مردم به برکت انقلاب سرنوشت‌تان را خودتان تعیین می‌کنید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: کسی که برای خانواده‌اش تلاش کند مانند مجاهدت در راه خدا است.

خاتمی در خطبه‌های دوم این هفته نماز جمعه تهران گفت: ماه رجب را در پیش داریم، ماه رجب امیرالمومنین،  ماه شعبان ماه ذکر امام زمان و ماه رمضان که ماه نزول برکات است.

وی ادامه داد: روزه در این ۳ماه بسیار ثواب دارد، حتی اگر یک روز،  روزه بگیرد.

خاتمی ادامه داد: افتخاری آفرینی جوانان خودمان را در ورزش و ششمین صعودمان را به جام جهانی تبریک می‌کنیم

وی افزود: موج ششم کرونا در راه است ما شهر قرمزی در کشور نداشتیم همه جا آبی شده بود اما دوباره شهرها قرمز و نارنجی شدند. رعایت دستور العمل‌های بهداشتی واجب است و بدانیم این قصه حق الناس است و کسی که ماسک نمی‌زند فکر نکند شجاع است بلکه این کار شما حق الناس است .

خطیب نماز جمعه بیان کرد: مسئله و قصه یمن فاجعه انسانی است و ائتلاف عبری و صعودی است. مدام مردم یمن را می‌زنند اینترنت شان را هم قطع کردند که دنیا متوجه نشود .

وی تاکید کرد: سازمان بین المللی خفه‌خون گرفته اند.  انصارالله محکوم کردند اما متجاوزان را محکوم نکردند.

خاتمی تاکید کرد: مقاومت مردم مجاهد یمن باعث افتخار است ، عربستان می‌خواست ۲هفته ای یمن را بگیرد اما نزدیک ۸ سال است عربستان را عقب زده اند.

وی خاطر نشان کرد: به مردم یمن می‌گویم ما همراه شما هستیم.

وی ادامه داد: ۱۲ بهمن را در پیش داریم، چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی است. مطمئن باشید جز با عنایت خدا این انقلاب پیروز نمی‌شد دنیای استکبار از شاه حمایت می‌کرد، اما مقاومت شما باعث شد با مرگ بر شاه ، شاه برود. ۴۳ سال این انقلاب مانده است علی رغم همه توطئه‌های که وجود داشت.

خاتمی افزود: حضور در دفاع مقدس، انتخابات.های که در طول ۴۳ سال برگزار شد کار بزرگی است و خودش شکر نعمت است .

وی تاکید کرد: مهم‌ترین چیز تداوم انقلاب است . مقام معظم رهبری در ۱۹ دی تاکید کردند بر غیرت دینی خود بایستیم که تبلور خردورزی است. استقلال و مبارزه با فساد  بی عدالتی از اصول انقلاب است، شما ۴۳ سال است که تسلیم نشدید .

خاتمی بیان کرد: در طول این ۴۳ سال هرچه توانست بر ما وارد کرد اما توانست موفق شود. آمریکا باید تمام تحریم ها بردارد نه این‌که لغو کند .

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما