شناسهٔ خبر: 52197195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد عضو داوطلب هلال احمر شد

موج نیوز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: خدمت‌رسانی داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر وابسته به بحران‌ها نبوده و در تمامی عرصه‌هایی که نیاز بوده خوش درخشیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یز د در جلسه شورای معاونین هلال احمر استان یزد که در استانداری یزد برگزار شد اظهار داشت: بنده در زمان زلزله بم افتخار همکاری با هلال احمر و دوشادوش امدادگران این مجموعه را داشته ام و افتخار میکنم عضو داوطلب این نهاد مردمی و بشردوست باشم.

وی با بیان اینکه داوطلبین در هلال احمر باید با روحیه انقلابی، جهادی و تدین همراه باشند تا درراستای حوادث و امدادو نجات، دشمن نتواند به جوانان ما ضربه بزند،  عنوان کرد: کار و خدمت شما و مجموعه هلال احمر جایگاه ویژه ای دارد و این موفقیت ثمره همراهی مردم و خیرین بوده است.

عزیزی  با بیان اینکه هلال احمر حلقه واسط بین خیران و گروهایی داوطلبانه است اظهار داشت: این نهاد مردمی می تواند به عنوان بازوی قوی و توانمند برای ملت و دولت عمل کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد  با عنوان اینکه آموزش بحث بسیار مهم در جامعه و مخصوصا بنا به وظایف هلال احمر نقش مهم و موثری خواهد داشت گفت: آموزش همگانی یکی از مقوله های بسیار مهم در جمعیت هلال احمر میباشد و در این راستا باید کارهای موثری انجام گیرد که خواهشمندیم این موضوع را بطور جدی دنبال کنید تا اثرات موثر آن به عموم شهروندان برسد.

وی بیان کرد: آموزش شاخصه مهمی در کاهش تلفات و خسارات در مواقع بروز حوادث است و باید در این زمینه سرمایه گذاری شود.

عزیزی بیان داشت: اعتماد مردم به هلال احمر زیاد است مخصوصا در بحث دارو و داروخانه هلال احمرکه یک برند در جامعه میباشد و داورهای کم یاب و نایاب که بعضا مردم با مبود ان مواجه هستند در جهت این راستا و کمتر کردن مشکلات مردم و جامعه تلاش شود که از خدمات مجموعه هلال احمر و داروخانه تشکر و قدردانی می شود.

 محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احر استان یزد در دیدار با مهندس عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد  که با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و شورای معاونین هلال احمر استان یزد برگزار شد با ارائه گزارشی از فعالیتهای هلال احمر اظهار داشت: هلال احمر نهاد عمومی و غیردولتی است که اولویت اولیه و 7 اصل مهم ان شامل فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه و بی طرفی و بی غرضی و جهان شمولی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: در حوزه امداد و نجات و توان افزایی نیروها و تامین منابع انسانی و توان بخشی در حوادث و کمک های مردمی تلاش های خوبی در سالهای گذشته تاکنون صورت گرفته است که در سال گذشته با مستقر شدن بالگرد در اشیانه هلال احمر استان و همچنین خرید پهپاد جستجو و نجات اقدامات موثر و مثبتی در امداد و نجات برداشته شد.

وی همچنین با گزارشی از خدمات و کمک های هلال احمر استان به مناطق سیل زده کشور بیان داشت: بیش از پنج محموله کمک های هلال احمر استان شامل اقلامی چون  پتو، چادر مسافرتی، چادر امدادی، موکت و 1000 بسته غذایی و 10 تن برنج و .... به استانهای سیل زده کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان ارسال شده است و همچنین دو تیم عملیاتی امدادی همراه با تجهیزات کامل  نیز بمدت یک هفته در سیستان و بلوچستان خدمت رسانی کردند.

وی بیان کرد: ساختار تشکیلاتی هلال احمر انتخاباتی وداوطلبانه است و نیروهای توانمندی را تربیت می‌نماید،هر چند کرونا بسیاری از عملیات ها و فعالیت‌های هلال احمر را با مشکلاتی همراه کرد، اما از طریق فضای مجازی، آموزش های زیادی ارائه شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه آموزش و پژوهش و توانمندسازی است و نسبت به دیگر استان رتبه خوبی در این بخش داشته ایم و امید است به کمک محجموعه استان بتوانیم آموزش ها را توسعه بدهیم.

وی عنوان کرد: حضور خیرین در هلال احمر نیز ظرفیت بسیار ارزشمندی است، البته در حوزه جوانان کرونا محدودیت هایی را ایجاد کرده است، اما یک سری پتانسیل های جدیدی را رقم زد و در حوزه مذهبی و اجتماعی و فرهنگی ظرفیت های مهمی شکل گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: یکی از این فعالیتهای داوطلبان اعزام کاروان های سلامت به مناطق محروم است که مورد استقبال قرار گرفته همچنین طرح نذر آب 4 را در کنار فعالیتها  عملیاتی کرده‌ایم که در طول این چهار دوره طرح نذر آب حرکتهای ارزشمندی به همت داوطلبان و خیرین صورت گرفته است.

وی گفت: کارهای درمانی برای مددجویان در حوزه درمان و بهداشت و توان بخشی و فعالیت داروخانه برای کاهش دغدغه تامین دارو و فعالیت مرکز جامع توان بخشی هلال حمر و برگزاری  دوره هایی گفتار درمانی و کار درمانی و فیزیوتراپی از جمله این اقدامات به عموم مردم است که امسال با رایزنی های استانی بیش از 3 میلیارد تومان در بخش حمایتی به بیماران نیازمند در حوزه داوطلبان کمک شده است .

در ادامه حجت الاسلام شعشعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان ضمن تبریک این ایام و همچنین انتصاب مهندس عزیزی بعنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد  توضیحی از خدمات هلال احمر استان در بحث فرهنگی و اجتماعی را بیان نمودند.

در پایان این دیدار عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با پوشیدن لباس داوطلبان به صورت رسمی عضو داوطلب جمعیت هلال احمراستان یزد  شد.

نظر شما