شناسهٔ خبر: 52196274 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار وزیر کشور درباره شیوع ویروس امیکرون

وزیر کشور از همه مردم خواست با تزریق واکسن و استفاده 100 درصدی از ماسک اجازه شیوع بیماری را در کشور ندهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، آقای احمد وحیدی در حاشیه سی و دومین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به قدرت سرایت پذیری سویه امیکرون ، احتمال افزایش بیماری در کشور وجود دارد؛ بنابراین از مردم عزیز درخواست داریم با تزریق واکسن و استفاده صددرصدی از ماسک اجازه شیوع بیماری را در کشور ندهند.
وی گفت : با توجه به قدرت سرایت پذیری بالا بسیار خطر شیوع امیکرون جدی است ، بنابراین برای کنترل و مهار این سویه جدید نیازمند رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی به صورت استفاده از ماسک و تقویت روند تزریق دز دوم و در گام بعدی دز سوم هستیم.
وزیر کشور با بیان اینکه کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند زمینه را برای ابتلا و به تبع آن بستری بیشتر بیماری در کشور فراهم کند ، از عموم مردم عزیز کشورمان خواست به شدت مراقبت های بهداشتی را در نظر داشته باشند و اجازه ندهند بیماری در کشور اوج گیرد.
آقای وحیدی با بیان اینکه در فرایند مراحل پنجگانه طرح هوشمندسازی محدودیت ها قرار داریم، افزود: اجرای موفق طرح هوشمند سازی محدودیت ها به همراهی و حذف عادی انگاری بیماری از سوی مردم نیاز دارد و همه مراکز از جمله تالارها، رستوران ها، حمل و نقل عمومی ، مراکز اداری و اموزشی جملگی باید اصول بهداشتی را رعایت کامل کنند.
وی گفت: یکی از کارهایی که باید به فوریت برای کنترل و مهار سویه امیکرون اتفاق افتد؛ تسریع در روند واکسیناسیون است و طبق آخرین آمارها میزان تزریق دز سوم واکسن در کشور حدود ۱۷ درصد است که بایستی افزایش یابد.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی برنامه های فوق العاده ای که در مدارس امکان تجمع و دورهمی را فراهم می کند ، برگزار نشود، افزود: کلاس های درس به خاطر جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می شود.
وی در ادامه به موضوع نظارت بر سفرهای خارجی اشاره کرد و گفت: باید افرادی که وارد کشور می شوند تاییدیه های لازم بهداشتی نظیر تزریق دو دز واکسن و پی سی آر منفی را همراه داشته باشند.
آقای وحیدی افزود: وزارت بهداشت و هلال احمر نظارت های لازم را در این زمینه خواهند کرد.
وی گفت: دستور کار دیگر نشست امروز قرارگاه نظارت بر رعایت شیوه های بهداشتی در مترو بود و در این باره تاکید شد که نظارت های لازم از سوی عوامل شهرداری به لحاظ تزریق دو دز واکسن و استفاده از ماسک را داشته باشند.
وزیر کشور ادامه داد : مقرر شد سامانه فروش بلیت مترو با سامانه وزارت بهداشت برای مشخص شدن وضع تزریق واکسن مسافران مترو متصل شود.
 وزیر کشور درباره افزایش شهرهای نارنجی  و احتمال اعمال محدودیت ها هم گفت: یک شهر نارنجی در کشور وجود دارد اما در صورت شیوع بیماری و افزایش تعداد شهرهای قرمز، محدودیت ها قابل بازگشت است و برای همین از مردم عزیز درخواست داریم به طور کامل اصول بهداشتی را برای کنترل مطلوب شرایط بیماری در کشور رعایت کنند.
 

نظر شما