شناسهٔ خبر: 52182231 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

با ابلاغ دستورالعملی از سوی جهان‌بین

برنامه های گرامیداشت دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «سیاست‌های ابلاغی دهه مبارک فجر در دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان‌بین در این دستورالعمل تأکید کرده است؛ با توجه به فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف زنده نگه داشتن این ایام خجسته و با توجه به اقدام «تهیه و پیاده سازی استانداردها و دستورالعمل های مناسب سازی و هویت بخشی فضاهای دانشگاهی» از راه‌کنش «توسعه کمی و کیفی فعالیت های ترویجی، تبلیغات محیطی و الگوسازی در محیط دانشگاه با محوریت مؤلفه های کلیدی فرهنگی در کنار توجه به نمادها و فضای کالبدی در کارکردهای تربیتی و هویتی و دعوت‌کنندگی فضاها» در بسته کاری «ارتقای تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی» از سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه های دهه مبارک فجر ابلاغ شده است.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ تشکیل شورای فرهنگی و تبادل نظر و تصمیم گیری درخصوص برنامه های این دهه و ارتباط و همکاری با کمیته های دهه فجر استانی و شهرستانی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابلاغی مقام معظم رهبری، حمایت و پشتیبانی لازم از برنامه های نهادهای دانشجویی دانشگاه، فضاسازی محیطی دانشگاه با نمادهای انقلابی و فرهنگی مناسب، استفاده از ظرفیت اساتید گروه معارف اسلامی، درس وصایا و اندیشه امام خمینی (ره)، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، تاریخ و... برای تبیین انقلاب اسلامی، اهداف و دستاوردهای انقلاب و پاسخ به شبهات در کلاس ها ازجمله برنامه های واحدهای دانشگاه آزاد برای گرامیداشت دهه مبارک فجر است.

همچنین برگزاری وبینار، سخنرانی و نشست، برگزاری مراسم میثاق با شهدا با تأکید بر مراسم غبارروبی و نثار گل بر مزار شهدای انقلاب، برگزاری مراسم ویژه بر مزار شهدای گمنام واحدها و مراکز دانشگاهی، دیدار با خانواده های معزز شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت، بازدید از آسایشگاه جانبازان، برگزاری کرسی های آزاداندیشی دانشجویی و استادی در فضای مجازی و یا به صورت حضوری از دیگر برنامه های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در دهه مبارک فجر است.

تأکید بر مشارکت جدی اساتید، کارکنان و دانشجویان در جشنواره «از حماسه تا حماسه 2» با موضوع حماسه 22 بهمن با تبلیغات گسترده و مناسب، بازدید از موزه عبرت و باغ موزه دفاع مقدس، برگزاری شب شعر، برگزاری مسابقه کتابخوانی، انتشار یادداشت، سرمقاله و مصاحبه های اساتید، دانشجویان و کارکنان در نشریات و سایت های محلی و منطقه ای و... باید مورد توجه واحدهای دانشگاهی قرار گیرد.

در این دستورالعمل تأکید شده است که برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که اقطاب اثرگذار نقش‌آفرینی کرده و معاونت نقش ستادی ایفا کند.

انتهای پیام/
 

نظر شما