شناسهٔ خبر: 52166320 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حوادث زندان حسکه، برنامه آمریکا برای انتقال داعشی‌ها به عراق

سرلشکر بازنشسته عراقی حوادث زندان حسکه را برنامه آمریکا برای انتقال تروریست‌های داعش به عراق دانست.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان- محمد عباس، سرلشکر بازنشسته و کارشناس امنیتی عراق، درباره عواقب قاچاق همه سرکردگان زندانی داعش در زندان حسکه تحت نظارت آمریکا هشدار داد و تصریح کرد قاچاق عناصر تروریست با هدف تهدید عراق و ترسیم نقشه جدید به دست داعشی ها، انجام می‌شود.

به گزارش المعلومه، محمد عباس آنچه را که در اطراف زندان الصناعه در حسکه سوریه رخ می‌دهد را نمایش آمریکایی دانست که قهرمانان آن داعش و قسد (نیرو‌های سوریه دموکراتیک) هستند.

وی حوادث زندان غویران در حسکه را  تلاشی برای انتقال عناصر داعش به خاک عراق عنوان کرد و اینکه آمریکایی ها، در حال حاضر، برای ترسیم نمایشی جدید به رهبری قسد و داعش تلاش می‌کنند.

روز جمعه در حمله غافلگیرانه عناصر داعش به یکی از مقر‌های ارتش عراق در منطقه "العظیم" استان دیالی، ۱۱ نظامی به شهادت رسیدند. همچنین شب قبل این حادثه، هسته‌های باقی مانده گروه تروریستی داعش با یک خودروی بمب‌گذاری شده به یک ایست و بازرسی متعلق به نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) در ورودی زندان الصناعه در شهر حسکه واقع در شمال شرق سوریه حمله کردند؛ در پی این انفجار و درگیری‌های پس از آن، حدود ۲۰ داعشی موفق به فرار از زندان الصناعه شدند.

انتهای پیام/

نظر شما