شناسهٔ خبر: 52151647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضو پارلمان سوریه: اطلاعات آمریکا در حمله داعش به زندان الحسکه دست داشت

عضو پارلمان سوریه گفت، اطلاعات آمریکا به منظور توجیه حضور نظامیان این کشور در منطقه، حمله روز جمعه داعش به زندان الحسکه را ترتیب داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مصعب الحلبی»، عضو پارلمان سوریه تاکید کرد که اطلاعات آمریکا در حمله داعش به زندان الصناعه در شهر الحسکه در شمال شرق سوریه دست داشت.

الحلبی در گفت‌وگو با رادیو اسپوتنیک گفت: حمله به زندانی که اعضای سازمان داعش در آن مستقر هستند، با برنامه ریزی و سازماندهی اطلاعات واشنگتن و با هدف توجیه حضور نیروهای آمریکایی در منطقه انجام شده است به بهانه اینکه گروهک تروریستی داعش همچنان فعال و موجود و منطقه هنوز ملتهب است.

الحلبی تاکید کرد که در بامداد امروز یکشنبه مکان‌های وقوع درگیری در الحسکه تحت کنترل درآمده است، اما شمار زیادی از نیروهای سوریه دموکراتیک در این درگیری‌ها کشته شدند.

این عضو پارلمان سوریه از گروه نیروهای دموکراتیک سوریه که از اکثریت شبه نظامیان کُرد تشکیل شده و مورد حمایت واشنگتن قرار دارد، خواست تا از وفاداری به واشنگتن دست بکشند.

الحلبی تاکید کرد: آمریکا به دنبال اجرای توطئه ترسیم مجدد نقشه خاورمیانه و تجزیه منطقه و به خصوص منطقه شمال سوریه است .

ستاد کل شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) امروز جزئیاتی از حمله عناصر تروریستی داعش به زندان الصناعه در الحسکه فاش کردند.

در بیانیه این ستاد آمده است که  در حمله به زندان الصناعه، ۲۰۰ فرد از جمله چندین انتحاری داعشی حضور داشتند، اما زندان الصناعه به صورت کامل، تحت سیطره نیروهای قسد قرار دارد و طی سه روز  ۱۷۵ عنصر داعش از پای درآمده است.

 مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر در سوریه وابسته به معارضان هم امروز خبر داد که در درگیری بین اعضای داعش و قسد تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش این مرکز، طبق آخرین آمارها ۷۷ نفر از اعضای داعش و ۳۹ نفر از اعضای قسد و هفت غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند که البته تعداد واقعی کشته‌ها بسیار بیشتر است و گذشته از آن شمار زیادی نیز زخمی وجود دارد که حال تعدادی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

 این درگیری‌ها پس از حمله عناصر داعش به زندان غویران که بزرگ‌ترین و خشونت‌بارترین حمله داعش از مارس ۲۰۱۹ بوده است، آغاز شد.

 عناصر داعش شامگاه پنجشنبه به این زندان در شهر الحسکه که هزاران داعشی در آن زندانی بودند، حمله کرده و نیروهای قسد برای چهارمین روز متوالی در تلاش برای مقابله با این عناصر هستند.

 صدها زندانی داعشی بازداشت اما ده‌ها نفر نیز فرار کرده‌اند که هنوز تعداد دقیق آن‌ها مشخص نیست. داعش نیز در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که یک انبار اسلحه در این زندان را به تصرف خود درآورده و از زمان آغاز عملیات صدها نفر را فراری داده است.

انتهای پیام/.

نظر شما