شناسهٔ خبر: 52148926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لبنان از بررسی ابتکار کویت برای «بازسازی اعتماد» خبر داد

رئیس‌ جمهور لبنان تایید کرد که ابتکار «بازسازی اعتماد» که از سوی وزیر خارجه کویت مطرح شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان- «میشل عون» امروز (یکشنبه) تایید کرد که ابتکاری را که ناصر الصباح، وزیر خارجه کویت در سفر به بیروت مبنی بر بازسازی اعتماد میان کشور‌های حاشیه خلیج فارس و لبنان مطرح کرده است مورد بررسی قرار خواهد داد.

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که این کشور از هرگونه اقدام عربی که روابط عادی با کشور‌های عربی خلیج فارس را بازگرداند، استقبال می‌کند و به اجرای توافق طائف و قطعنامه‌های مشروعیت بین المللی و قطعنامه‌های مربوطه عربی متعهد است.

وزیر خارجه کویت در نشستی خبری بعد از دیدار با مقامات لبنانی گفت: من حامل پیام کویتی، عربی و بین المللی در خصوص اقدامات و ایده‌های پیشنهادی برای اعتمادسازی مجدد با لبنان هستم و قصدی ندارم مگر اینکه لبنان یک نگین درخشان در مناطق عربی شود.

سفر وزیر خارجه کویت به لبنان دو ماه پس از بحرانی که در اثر اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاعات سابق لبنان درباره جنگ یمن رخ داد، صورت گرفته است. عربستان سعودی، بحرین، امارات و کویت، سفیران خود را از بیروت خارج کردند و از سفرای خود در لبنان خواسته بودند که این کشور را ترک کنند. ریاض حتی در اعتراض به اظهارات قرداحی درباره جنگ یمن کلیه واردات لبنان را ممنوع کرد.

چندی پیش جورج قرداحی طی یک مصاحبه تلویزیونی که در ماه آگوست (مردادماه) ضبط شده بود، اظهار کرد که «انصارالله یمن» در برابر حملات عربستان سعودی و امارات از خود دفاع می‌کند و متجاوزان باید دست از تجاوز علیه یمن بردارند. برخی از ناظران درباره چرایی تشدید این تنش‌ها می‌گویند که عربستان از این طریق قصد دارد بار دیگر در لبنان خلأ سیاسی ایجاد کند و با حمایت از محاصره این کشور، با حزب‌الله که مانع بزرگی مقابل پروژه‌های آمریکایی - صهیونیستی - سعودی است، مقابله کند.

انتهای پیام/

نظر شما