شناسهٔ خبر: 52129440 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سفر وزیر خارجه کویت به لبنان در سایه تنش کشورهای عربی با بیروت

صاحب‌خبر -

شفقنا- حدود 2 ماه پس از بحران سیاسی کشورهای عربی با لبنان، وزیر خارجه کویت در سفری چند روزه وارد بیروت شد .

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از النشره، احمد ناصر آل محمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت وارد فرودگاه بین المللی بیروت شد و در فرودگاه مورد استقبال عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه و امور مهاجرین لبنان، کاردار و کارکنان سفارت کویت قرار گرفت.

قرار است وزیر امور خارجه لبنان فردا یکشنبه با همتای کویتی خود در ساختمان وزارت امور خارجه و اتباع خارجی دیدار کند.

این سفر حدود دو ماه پس از بحران بزرگی که در اثر اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاعات سابق لبنان درباره جنگ یمن رخ داد، صورت گرفته است.

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، ساعت شش و نیم بعد از ظهر (به وقت محلی) از شیخ احمد ناصر آل محمد الصباح در کاخ دولتی پذیرایی می کند.

عربستان سعودی، بحرین، امارات و کویت سفیران خود را از بیروت خارج کرده بودند و از سفرای خود در لبنان خواسته بودند که این کشور را ترک کنند. ریاض در اعتراض به اظهارات قرداحی درباره جنگ یمن کلیه واردات لبنان را ممنوع کرد.

قرداحی، وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان، اوت گذشته قبل از اینکه به این سمت دست یابد، سخنانی درباره جنگ یمن مطرح کرده بود که به وقوع بحران دیپلماتیک بین لبنان و عربستان منجر شد.

قرداحی چهارم نوامبر استعفا کرد و بعد از استعفای او نجیب میقاتی، با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که به ریاض سفر کرده بود، تلفنی گفتگو کرد.

وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان درباره استعفای خود گفت از صحبت‌های میقاتی فهمیده است که فرانسوی‌ها تمایل دارند او استعفا کند تا به باز کردن باب گفتگو با مسئول سعودی درباره لبنان کمک کند.

این خبر را در النشره می توانید ببینید.

نظر شما