شناسهٔ خبر: 52139446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مصرف 14 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کردستان

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: با توجه به برودت بیش از حد هوا و ماندگاری سرما طی شبانه روز گذشته مشترکین استان بیش از 14 میلیون و 100 هزار متر مکعب گاز مصرف کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: با توجه به برودت بیش از حد هوا و ماندگاری سرما طی شبانه روز گذشته بیش از 14 میلیون و 100 هزار متر مکعب گاز در استان مصرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: بارش برف و سرمای شدید طی روزهای گذشته که موجب یخبندان در بسیاری از نقاط استان شده و این شرایط جوی مصرف گاز طبیعی را در برخی مناطق استان تا 30 درصد با افزایش روبرو کرده است .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه طی یک هفته گذشته به طور میانگین مصرف گاز شهروندان استان کردستان با توجه به برودت هوا از 30 تا 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: تامین  گاز طبیعی برای منازل مسکونی دراولویت شرکت گاز استان است و در این راستا تمام توان خود را به کار گرفته است.

فعله‌گری عنوان کرد: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی کردستان  مبنی بر استقرار توده هوای سرد تا اواسط هفته از مشترکین انتظار داریم ضمن رعایت موارد ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز صرفه جویی را مد نظر قرار دهند.

وی چند راهکار هم برای کاهش میزان مصرف گاز بیان کرد و گفت: رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد ، تنظیم درجه پکیج روی 50 الی 55،  بستن دریچه‌های کولر که باعث هدر رفت بسیار زیاد انرژی می‌شود، پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم برای  پنجره‌ها ، بستن درب اتاق‌های اضافه و خاموش کردن بخاری یا بستن شیر ترموسات برای صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی ضروری است.

به گزارش فارس: در حال حاضر بیش از  580 هزار مشترک در 32 شهر و یک‌هزار و 440 روستا از خدمات شرکت گاز استان کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما