شناسهٔ خبر: 52132270 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرما و یخبندان در کردستان مصرف گاز را ۳۰ درصد افزایش داد

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت:با توجه به سردی و یخبندان و سرمای منفی ۳۰ درجه مصرف گاز در استان را ۳۰ الی ۳۵ درصد افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - احمد فعله گری امروز در جلسه کمیته مدیریت بحران شرکت گاز استان گفت: بارش برف و سرمای شدید طی روز‌های گذشته که باعث یخبندان در بسیاری از نقاط استان شده است، مصرف گاز طبیعی را در برخی مناطق استان حداقل تا ۳۰ درصد با افزایش روبرو کرده است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان می گوید: مشترکین استان با توجه به برودت بیش از حد هوا و ماندگاری سرما طی شبانه روز گذشته بیش از ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کرده اند.

به گفته او: طی یک هفته گذشته به طور میانگین مصرف گاز شهروندان استان کردستان با توجه به برودت هوا از ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه تامین گاز طبیعی برای منازل مسکونی در اولویت شرکت گاز استان قرار دارد، گفت: بیشترین میزان مصرف در مدت ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب سنندج ۴ میلیون و پنج هزار متر مکعب، سقز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب، مریوان ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار، شهرستان بانه ۱ میلیون و شهرستان قروه ۹۰۰ هزار متر مکعب گازطبیعی مصرف شده است و مابقی مصارف در سایر شهرستان‌های استان کردستان بوده است.

فعله گری می گوید: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی کردستان مبنی بر استقرار توده هوای سرد تا اواسط هفته، به شهروندان توصیه می‌شود ضمن رعایت موارد ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز موارد صرفه جویی را مد نظر داشته باشند.

او می گوید: رعایت چند راهکار ساده می‌تواند مانند رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، تنظیم درجه پکیج روی ۵۰ الی ۵۵، بستن دریچه‌های کولر که باعث هدر رفت بسیار زیاد انرژی می‌شود، پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها، بستن درب اتاق‌های بدون استفاده و خاموش کردن بخاری یا بستن شیر ترموسات می تواند  میزان مصرف گاز را در حد بسیار مطلوبی کاهش دهد.

فعله گری در پایان از کلیه نیرو‌های عملیاتی که در جریان بارش‌های اخیر با تلاش مضاعف از خدشه وارد شدن به خدمات و تامین انرژی برای مشترکین عزیز استان جلوگیری و مانع قطع گازشده اند، تشکر کرد و گفت: در چند روز اخیر در حالیکه بارش‌های فراوان و سرمای ۳۰ درجه زیر صفر در چند نقطه استان حاکم بود نیروی‌های امداد در شهر‌ها و گازبان‌ها در روستا‌ها در زیر بارش برف و سرمای شدید دست از تلاش دست برنداشته و در هر نقطه‌ای از استان  با ایجاد مشکل سریعا برای رفع آن اقدام کرده اند.

انتهای پیام/م

نظر شما