شناسهٔ خبر: 52124953 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۱۰ بازی شوتر برتر موبایلی که نباید تجربه‌شان را از دست بدهید

لیستی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های موبایلی / Android Authority

صاحب‌خبر -

یکی از پرطرفدارترین سبک‌های بازی‌سازی روی پلتفرم‌های مختلف، بازی‌های شوتر هستند. عناوینی که با استفاده از المان‌های خلاقانه و داستان‌هایی دوست داشتنی، می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند و تجربه‌ای ایده‌آل را برایتان به تصویر بکشند. هرچه باشد صحبت از بازی‌هایی است که از همان روزهای اولیه تولد صنعت بازی‌های ویدیویی همراهمان بوده‌اند و راه پر فراز و نشیبی را برای تبدیل شدن به بهترین‌ها طی کرده‌اند. مهم نیست که طرفدار بازی‌های شوتر اول شخص باشید، یا صرفا به دنبال عناوین شوتر سوم شخص بگردید؛ این بازی‌ها فارغ از سبکی که دارند همیشه چیزی برایتان کنار خواهند گذاشت.

در این بین، سال‌هاست که پای بازی‌های اکشن به دل پلتفرم موبایل نیز باز شده است. پلتفرم موبایل یک ساختارشکنی بزرگ در روند بازی‌سازی بود و امروزه دیدن بازی‌های بزرگ روی این پلتفرم چندان عجیب بنظر نمی‌رسد. اگر به دنبال بهترین شوترهای موبایلی هستید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا این‌بار داستانمان را به نوعی دیگر روایت کنیم.

Sky Force Reloaded

بازی Sky Force Reloaded یکی از بهترین عناوین مستقل سال ۲۰۱۲ بود که توسط استودیوی Infinite Dreams برای کنسول‌های نسل هشتمی و نینتندو سوئیچ منتشر شد. بازی بقدری موفقیت‌آمیز بود که پایش به دل پلتفرم موبایل نیز باز شد و امتیاز متای آن به ۸۶ رسید که برای یک بازی مستقل، کاملا قانع کننده بود. Sky Force Reloaded به محض انتشارش تبدیل به یکی از بهترین شوترهای موبایلی شد و همچنان نیز جزو بهترین‌های این سبک است.

شما در دنیای این بازی با یک شوتر ایزومتریک و المان‌های آرکید طرف هستید. وظیفه شما کنترل و هدایت هواپیما و جنگده‌های مختلفی است که بازی در اختیارتان قرار می‌دهد. در طول مراحل بازی شما با باس‌فایت‌ها و کوئست‌های مختلفی رو به رو خواهید شد که می‌توانند حسابی سرگرم‌کننده باشد. همچنین گرافیکی بازی جزو یکی از دوست داشتنی‌ترین گرافیک‌ها در بین دیگر بازی‌های اکشن – آرکید موبایلی است و می‌تواند حسابی جذاب باشد.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Critical Ops

در طی سال‌های اخیر بازی‌های بسیاری تلاش کردند تا جای خالی کانتر استرایک را روی پلتفرم موبایل پر کنند. همچنین استودیو‌های مستقل دست روی المان‌های خلاقانه گذاشتند و از پتانسیل‌های پلتفرم موبایل به خوبی استفاده کردند. بازی موبایلی Critical Ops نیز دقیقا از جمله‌ همین بازی‌های موبایلی است که در سال ۲۰۱۵ به صورت بتا منتشر شد و بعد از موفقیت‌هایی که داشت، در سال ۲۰۱۸ به صورت رسمی آن نیز منتشر شد.

می‌توان از بازی Critical Ops به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شوتر موبایلی یاد کرد. جایی که شباهت‌های این بازی به دنیای کانتر استرایک؛ باعث جذابیت هرچه بیشتر این بازی شده است. Critical Ops یک بازی شوتر اول شخص است، جایی‌که باید با استفاده از اسلحه‌های مختلف دل به مسابقات آنلاین بازی بزنید و دیگران را به چالش بکشید. همچنین سازندگان این بازی به شدت فعال هستند و بروزرسانی‌های منظم آن نیز، از جمله دیگر دلایل سرگرم‌کننده بودن Critical Ops است.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

خرید دسته بازی آی پگا مخصوص بازی‌های شوتر موبایل

Into the Dead 2

کانسپت استفاده از زامبی‌ها در دنیای بازی‌های ویدیویی به شدت محبوب است! بنابراین هیچ جای تعجبی نیست که ما شاهد کشیده شدن این کانسپت به دنیای پلتفرم موبایل نیز باشیم. استودیوی PikPok یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌سازهای موبایلی است که عمدتا به دلیل فرنچایز موبایلی Into the Dead شناخته می‌شود. همچنین دومین بازی از این مجموعه نیز در سال ۲۰۱۹ با نام Into the Dead 2 راهی پلتفرم موبایل شد و توانست همان مسیر موفقیت‌آمیز بازی اول را تکرار کند.

بازی موبایلی Into the Dead 2 یک بازی رانر با المان‌های شوتر است! وظیفه شما عبور از سیل زامبی‌هایی است که مثل مور و ملخ به شما حمله می‌کنند. همچنین برای مقابله با این زامبی‌ها می‌توانید از اسلحه‌های مختلفی کمک بگیرید. زنده ماندن در این دنیای جهنمی اصلی‌ترین اولویت شماست و باید خودتان را برای هرچیزی آماده کنید. نهایتا بخش کمپین بازی نیز داستان قابل قبولی را روایت می‌کند و همه‌چیز دست به دست هم داده تا این بازی ارزش تجربه کردن را داشته باشد.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

NOVA Legacy

در بین تمام استودیوهای بزرگ موبایلی، استودیوی گیم‌لافت یکی از بهترین‌های آن‌هاست که بازی‌های مختلفی را برای پلتفرم موبایل منتشر کرده است. بازی موبایلی NOVA Legacy یکی از بهترین بازی‌های شوتری است که می‌توانید به سراغش بروید. بازی در سال ۲۰۱۰ برای پلتفرم موبایل منتشر شد، مدتی بعد نیز گیم‌لافت نسخه پورت شده این بازی را به صورت بتا راهی پلی‌استشین ۳ کرد و متای بازی نیز به امتیاز ۹۴ رسید.

می‌توان از بازی NOVA Legacy به عنوان جایگزین موبایلی فرنچایز هیلو یاد کرد که از همان ابتدای کار جذابیتش را به رخ می‌کشید. بازی NOVA Legacy آخرین سری از مجموعه NOVA محسوب می‌شود. جایی‌ که بخش‌ کمپین سرگرم‌کننده، گان‌گیم دوست داشتنی و همچنین حضور یک بخش چند نفره؛ باعث شده است که این بازی همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

خرید گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9A

Morphite

وقتی به بازی Morphite نگاه می‌کنیم، سوالی که مدام در ذهنمان تکرار می‌شود این است که خلاقیت یک بازی‌ساز موبایلی تا چه اندازه می‌تواند بلندپروازانه باشد؟ اگر بازی No Man’s Sky نتوانسته باشد که شما را سرگرم‌ کند؛ بنابراین بازی موبایلی Morphite می‌تواند جایگزینی عالی برای این بازی باشد. بازی Morphite در سال ۲۰۱۷ توسط استودیوی مستقل Crescent Moon Games توسعه پیدا کرد و اتمسفر یک بازی علمی – تخیلی را به تصویر می‌کشید.

بازی Morphite تجربه‌ای لذت‌بخش از دنیای یک بازی جهان باز موبایلی با المان‌های ماجراجویانه و شوتر اول شخص است. خط داستانی بازی بقدری که باید سرگرم‌کننده است تا بتواند مسیر جذابیت این بازی را هموارتر کند. همچنین گرافیک قابل قبول و تم رنگارنگ بازی از جمله دیگر دلایلی هستند که Morphite را لایق بودن در این لیست کرده‌اند.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Free Fire

غیرممکن است که صحبت از بازی‌های شوتر باشد و حرفی از عناوین بتل رویال موبایلی به میدان نیاید! پلتفرم موبایل تاکنون شاهد عناوین بتل رویال دوست داشتنی متعددی بوده که هرکدام از آن‌ها داستان‌های دوست داشتنی خودشان را روایت کرده‌اند. در این بین، بازی موبایلی Free Fire توانست که تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های بتل رویال موبایلی شود و تجربه‌ای سرگرم‌کننده را به تصویر کشید. Free Fire در سال ۲۰۱۷ توسط استودیوی Garena برای پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرد و بقدری فوق‌العاده بود که پایش حتی به مسابقات Esports نیز باز شد.

Free Fire یک بازی شوتر سوم شخص با المان‌های بتل رویال است. جایی که شما به همراه ۴۹ نفر دیگر باید در جزیره‌ای نفرین‌شده فرود بیاید و به دنبال اسلحه‌ و آیتم‌های مختلف بگردید. هرکسی که به عنوان آخرین نفر زده بماند، برنده بازی خواهد شد. همچنین سیستم ویس‌چت بازی نیز یکی دیگر از دلایل جذاب بودن این بازی است و Free Fire را تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های بتل رویالی کرده که برای تجربه‌اش نیازی به سخت‌ افزار قدرتمند نیست.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

خرید دسته بازی PUBG مخصوص موبایل

PUBG: New State

پس از موفقیت‌هایی که استودیوی Krafton با ساخت بازی‌های بزرگی مانند پابجی پی‌سی و پابجی موبایل تجربه کرد، طبیعی بود که آن‌ها برای گسترش بازی‌هایشان به سراغ کانسپتی جدید از دنیای پابجی بروند. PUBG: New State زمانی منتشر شد که دقیقا پلتفرم موبایل نیاز به تغییری اساسی داشت. بازی موبایلی PUBG: New State در سال ۲۰۲۱ توسط استودیوی Krafton توسعه پیدا کرد و با نقدهای فوق‌العاده‌ای نیز رو به رو شد.

بازی دقیقا همان فرمول موفقیت‌آمیز همیشگی بود. جایی که سازندگان بازی داستان پابجی را به آینده‌ای دور برده بودند. PUBG: New State یک بتل رویال آینده‌نگرانه با همان المان‌های دوست داشتنی بود که به لطف گرافیک و صداگذاری دوست داشتنی‌اش، شناخته می‌شود. همچنین رابط کاربری در این بازی کاملا تغییر کرده بود و پای مکانیک‌های جدیدی نیز به بازی باز شده بود. مکانیک‌هایی که ما پیش‌تر آن‌ها را در دنیای پلتفرم موبایل ندیده بودیم.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Modern Combat 5

درست در زمانی که بازی‌های شوتر پایشان تازه به دنیای پلتفرم موبایل باز شده بود، استودیوی گیم‌لافت به سراغ فرنچایزی رفت که همچنان جزو بهترین‌هاست. سال‌ها پیش، وقتی صحبت از جایگزین‌های موبایلی برای فرنچایز کال آف دیوتی و بتلفید می‌شد، فرنچایز موبایلی Modern Combat خودش را بیش از هرچیز دیگری نشان می‌داد. نسخه پنجم این بازی با نام Modern Combat 5: Blackout در سال ۲۰۱۴ راهی پلتفرم موبایل شد و طرفداران زیادی نیز پیدا کرد.

گرافیک بازی Modern Combat 5 هنوز هم پس از گذشت سال‌ها قابل قبول است. این بازی نیز درست مانند دیگر عناوین استودیوی گیم‌لافت از کیفیت خوبی برخوردار است و به لطف بخش داستانی سرگرم‌کننده و بخش چندنفره جذابی که دارد، لایق بودن در این لیست بوده است.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

خرید گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A03s

PUBG Mobile

شاید بازی PUBG: New State یکی از بهترین بازی‌های شوتر موبایلی باشد، اما باز هم نمی‌توان بیخیال PUBG Mobile شد. این بازی طرفداران خاص خودش را دارد و یکی از بهترین شوترهای موبایلی است. استودیوی موبایلی تنسنت به همراه Krafton پورت موبایلی پابجی را فورا راهی پلتفرم موبایل کرد و امتیاز متای این بازی نیز به ۸۶ رسید که برای یک بتل رویال، کاملا رضایت‌بخش بود. PUBG Mobile حتی پس از گذشت سال‌ها از انتشارش همچنان به عنوان یکی از بهترین بازی‌های شوتر موبایلی شناخته می‌شود و طرفداران خودش را نیز دارد.

در دنیای PUBG Mobile شما مانند دیگر بازی‌های بتل رویال وظیفه دارید تا در جزیره‌ای جهنمی فرود بیاید و برای زنده ماندن تلاش کنید. همچنین حضور اسلحه‌های متنوع در کنار وسایل نقلیه مختلف باعث شده است که تجربه بتل رویال این بازی سرگرم‌کننده باشد. همچنین گیم‌مودهای متنوع و بروزرسانی‌های مکرر و نقشه‌های مختلف نیز؛ از جمله دیگر دلایل جذابیت این بازی هستند.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Call of Duty: Mobile

یکی از بهترین اتفاقات چندسال اخیر پلتفرم موبایل، باز شدن پای عناوین بزرگ بتل رویال به دنیای این پلتفرم بود. در این بین استودیوی اکتیویژن و تنسنت تلاش کردند که با همکاری یکدیگر، یکی از بهترین بازی‌های بتل رویال موبایلی را پدید آورند. بازی موبایلی Call of Duty: Mobile بدون شک بهترین شوتر موبایلی است که می‌توانید به سراغش بروید. این بازی در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و به لطف گیم‌مودها و بخش آنلاین فوق‌العاده‌ای که داشت مورد ستایش قرار گرفت و تجربه‌ای کنسولی بود.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Android Authority

نظر شما