شناسهٔ خبر: 52111347 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گوترش، حمله مرگبار ائتلاف سعودی به زندان صعده را محکوم کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- دبیرکل سازمان ملل بر محکومیت حمله هوایی مرگبار ائتلاف تحت رهبری عربستان به یکی از زندان های واقع در شمال یمن تاکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد شامگاه امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای، حمله هوایی اخیر ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی به یک زندان در استان مرزی صعده در شمال یمن را محکوم کرد.

گوترش در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که اماکن دیگری در یمن نیز شاهد وقوع حملات هوایی مشابهی بودند و در نتیجه آنها نیز افراد غیر نظامی از جمله کودکان کشته و زخمی شدند، خواستار انجام تحقیقات سریع، کارآمد و شفاف در مورد این رویدادها با هدف بازخواست عاملان آنها شد.

این در حالی است که ائتلاف تحت رهبری عربستان بامداد امروز یک زندان در استان صعده را بمباران کرد و با این کار، یکی از مرگبارترین حملات خود در یمن را رقم زد جایی که بنا بر آمار رسمی وزارت بهداشت این کشور، در نتیجه حمله مذکور تاکنون دست کم 77 نفر جان خود را از دست دادند و 146 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

در همین حال، شهر ساحلی الحدیده در غرب یمن نیز شب گذشته و بامداد امروز شاهد حملات هوایی جنگنده های ائتلاف متجاوز عربی بود که در جریان آن، ساختمان مخابرات این شهر هدف قرار گرفت و کشته شدن سه نفر و زخمی شدن 17 تن دیگر را در پی داشت که به گفته منابع محلی، بیشتر آنها کودکان مشغول بازی در یک زمین فوتبال در همان نزدیکی بودند.

شایان ذکر است که حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به شهرهای مختلف یمن از روز سه شنبه گذشته و به دنبال حمله پهپادی و موشکی بامداد دوشنبه نیروهای مسلح این کشور به برخی تاسیسات مهم و حساس امارات از جمله فرودگاه های بین المللی ابوظبی و دبی، شدت گرفته به طوری که جنگنده های این ائتلاف متجاوز به طور روزانه شهر صنعا، پایتخت یمن و دیگر مناطق این کشور را بمباران می کنند.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما