شناسهٔ خبر: 52109524 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صنعاء: سکوت جامعه بین المللی در قبال جرایم سعودی شرم آور است

شورای عالی سیاسی یمن سکوت جامعه بین المللی در قبال کشتار غیرنظامیان یمنی را شرم آور توصیف کرد و گفت که ائتلاف سعودی آلت کثیف دست دشمن صهیونیستی-آمریکایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به قتل عام غیرنظامیان یمن توسط ائتلاف سعودی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد، سکوت شرم آور جامعه بین المللی در قبال جرایم متجاوزان علیه ملت یمن محکوم است.

به گزارش المسیره، شورای عالی یمن با تاکید بر اینکه جنایات قدرت‌های متجاوز، بی مجازات رها نخواهد شد، گفت: کسانی که در برابر این فجایع سکوت اختیار کرده‌اند، زمانی هم که فریاد عربستان سعودی، امارات و مزدورانش بالا می‌رود، زبان خود را قورت دهند.

در این بیانیه آمده است: بمباران مخابرات یمن به منظور قطع ارتباط یمن با دنیا و ارتکاب جرایم بیش‌تر علیه یمنی‌ها به دور از چشم رسانه‌ها انجام شده است.

شورای عالی سیاسی یمن خطاب به ائتلاف سعودی گفت: اگر گمان می‌کنید که با جرایم خود، ملت یمن را تسلیم می‌کنید، باید بگوییم که این هدف دست نیافتنی است و با وجود جنایاتتان، مثل گذشته شکست خواهید خورد.

شورای عالی سیاسی یمن گفت: وقتی مصیبت یمنی‌ها بر سر شما هم بیاید، ناله شما به گوش همه جهان خواهد رسید و ما به همه فرزندان ملت صبور و شجاع خود تاکید می‌کنیم که مقاومت آنها عزت و اقتدار آنهاست.

بمباران یک زندان در استان صعده در بامداد امروز (جمعه) به یکی از پر تلفات‌ترین حملات ائتلاف سعودی در یمن تبدیل شده و تاکنون طبق آخرین آمار بیش از ۱۷۷ نفر کشته و زخمی شده‌اند. یک مقام صلیب سرخ جهانی نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است که در این حمله بیش از ۱۰۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

«اسماعیل الورفی» رئیس بیمارستان «الجمهوری» در صعده، در این باره به شبکه المیادین گفت که امروز ۶۵ کشته و ۱۱۲ زخمی به این بیمارستان منتقل شده‌اند و شرایط به قدری بغرنج است که مواد و تجهیزات پزشکی به حد کافی برای رسیدگی به زخمی‌ها وجود ندارد.

به گفته او حال بیشتر زخمی‌ها وخیم است و انتظار افزایش تعداد کشته‌ها می‌رود و هنوز تعدادی نیز زیر آوار مانده‌اند و تجهیزات کافی برای آواربرداری سریع در دست نیست.

همزمان با حمله به صعده، شهر ساحلی الحدیده نیز شب گذشته و بامداد امروز شاهد حملات هوایی جنگنده‌های سعودی بود. در این حمله ساختمان مخابرات این شهر هدف قرار گرفت و سه کشته و ۱۷ زخمی به جا گذاشت.

بمباران بی وقفه صنعاء، الحدیده و صعده از روز سه شنبه و پس از حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی آغاز شده و جنگنده‌های سعودی به طور روزانه پایتخت یمن و دیگر مناطق این کشور را بمباران می‌کنند. در این خصوص «محمد علی الحوثی» عضو عالی شورای سیاسی یمن و رئیس کمیته عالی انقلاب این کشور در صفحه توئیتر خود، بمباران شدید این روزهای استان‌های مختلف یمن را جنایت جنگی توصیف کرد.

او نوشت: «حمله به غیرنظامیان در استان الحدیده همچون صنعاء و دیگر استان‌ها، جنایت جنگی است. به کشورهای متجاوز می‌گوییم که اگر بمباران راه‌حل بود، شما این چنین وحشیانه تا بدین روز به تجاوزتان ادامه نمی‌دادید.»

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/.

نظر شما