شناسهٔ خبر: 52102986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:

حجم و تعداد پروازهای فرودگاه‌ها در شأن مردم خراسان جنوبی نیست

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به سابقه فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند، حجم و تعداد پروازها در شأن مردم استان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت با بیان این مطلب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند و راهکارهای افزایش پروازها خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های مدنظر شرکت‌های هواپیمایی، استقبال مردم و میزان مسافر است که به این لحاظ ما در استان مشکلی نداریم و پروازها همواره متقاضی و مسافر لازم را دارند.

وی از رایزنی‌های صورت گرفته برای افزایش پروازها گفت و اظهار داشت: انتظاری که از شرکت هواپیمایی ایران‌ایر داریم این است که دو فرودگاه استان را ویژه ببیند و در ارائه خدمات بر دیگر شرکت‌ها پیشی بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی، فرودگاه را از عوامل و زیرساخت‌های توسعه برشمرد و گفت: فرودگاه، تعداد پروازها و شرکت‌های هواپیمایی طرف قرارداد از مؤلفه‌های اصلی و تأثیر گذار در توسعه است.

قناعت ادامه داد: از مهمترین سوالات سرمایه گذاران وجود فرودگاه، فاصله آن با مرکز استان، تعداد پروازها و شرکت‌های طرف قرارداد است که در تصمیم نهایی آنها برای حضور و سرمایه گذاری بسیار تأثیر دارد.

وی تأکید کرد: فرودگاه، پیشانی و نشان دهنده امکانات استان است بنابراین هرچه عظیم‌تر و با تعداد پرواز بیشتر باشد به نفع ماست.

به گفته وی؛ نگاه به فرودگاه در این دوره ویژه است و تغییرات جدی در این حوزه را در برنامه داریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فضاهایی که در فرودگاه مورد بازدید قرار گرفته بود، گفت: شرایط پاویون که مخصوص دیدارهای تشریفاتی است و برای استقبال از سفرا و سران کشورهای همسایه ما و همجوار با دریای خزر کاربرد دارد، از موضوعات بسیار مهم است.

قناعت با تأکید بر شیک و به روز بودن فضای پاویون تصریح نمود: با تأمین و تزریق اعتبار لازم طی دو مرحله، پاویون را کامل می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای تکمیل طرح توسعه ترمینال هم پیگیری‌ها و رایزنی‌های لازم صورت خواهد گرفت تا در آینده نزدیک، شاهد بهره برداری از این مجموعه باشیم.

به گفته وی؛ در پروژه طرح توسعه ترمینال، کیفیت کار و وسعت فضای موجود مورد تأکید ماست.

استاندار خراسان جنوبی، موضوع اصلی در بحث فرودگاه را افزایش تعداد پروازها عنوان کرد و اظهار داشت: شرکت‌هایی که پروازهای بیشتری داشته باشند، از خدمات بهتری در استان برخوردار خواهند شد.

قناعت تأکید کرد: موضوع اصلی در بحث پروازها، استقرار شبانه هواپیما در استان است که این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی به ظرفیت فرودگاه طبس اشاره کرد و تصریح کرد: فرودگاه طبس برای تأمین روشنایی، اصلاح برج مراقبت و افزایش تعداد پروازها، نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

به گفته وی؛ رفع برخی از مشکلات مجموعه فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند، برپایی جلسات کارشناسی را می‌طلبد که باید در اولین فرصت برگزار شوند.

نظر شما