شناسهٔ خبر: 52093141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکمیل طرح پاویون فرودگاه بیرجند نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار

خبرگزاری صداوسیما

۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح پاویون فرودگاه بیرجند نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی امروز از برج مراقبت، پاویون و طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند بازدید کرد.

 

 این بازدید با هدف اطلاع از شرایط موجود و بررسی راهکار‌های تسریع در روند تکمیل پروژه‌های در دست اقدام فرودگاه صورت گرفت.


ساختمان پاویون فرودگاه بین المللی شهید کاوه، شامل دو سالن تشریفات با زیربنای ۷۹۶ مترمربع، شهریور ماه امسال به بهره برداری رسیده است.


در بازدید امروز درخصوص تسریع در روند اجرای پروژه محوطه سازی این مجموعه تصمیم گیری شد.


طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه نیز به مساحت ۴ هزار و ۱۵۰ متر مربع با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.


با بهره برداری از این طرح، فضای قدیمی ترمینال موجود وارد فاز بهسازی می‌شود.

 

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: برای تکمیل ساختمان‌های جانبی و پد‌های کوپتر پاویون فرودگاه به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


وحید داعی افزود:ساخت پاویون بیرجند از دو بخش از جمله ساختمان اصلی و محوطه سازی در دستور کار قرار گرفت که ساختمان اصلی آن با زیربنایی ۶۰۰ متر مربع تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد؛ همچنین ۸۰۰ متر آن محوطه سازی شده است و مابقی شامل پد‌های کوپتر و دسترسی باند هم بخشی هم آسفالت شده و بخشی باقی مانده است.

 
وی گفت:  تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای این ساختمان هزینه شده است و امکان بهره‌برداری از آن وجود دارد.


داعی افزود:ساختمان و محوطه آماده استفاده است و همزمان با تکمیل ساختمان ساختمان جنبی از جمله سرایداری، خوابگاه، نسب مجسمه مشاهیر استان به مرور تکمیل می‌شود.

 

وی گفت:امیدواریم با بازدید امروز و تزریق اعتبار قسمت باقیمانده این طرح هم هر چه سریعتر تکمیل شود.


مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طرح پایون فرودگاه بیرجند ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در زمینه ساختمان پاویون فرودگاه هم پنج میلیارد تومان دیون داریم که نیازمند همکاری استانداری برای پرداخت آن هستیم.


وی با بیان اینکه ساختمان پاویون فرودگاه بیرجند از محل اعتبارات استانی در حال ساخت است گفت: در صورت کمک استانداری در تامین اعتبار تلاش ما این است ظرف ۶ ماه آینده به به بهره‌برداری برسد.


در این بازدید مقرر شده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در پرداخت دیون ساختمان پاویون همکاری کند و از محل اعتبارات سال آینده هم مابقی اعتبار مورد نیاز اختصاص یابد تا این طرح در سال آینده به صورت کامل تکمیل شود.

نظر شما