شناسهٔ خبر: 52060058 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر حل مشکلات جامعه کار و تولید

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر رسیدگی فوری به دغدغه ها و مشکلات جامعه کار و تولید کشور تاکید دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی حسین رعیتی فرد» در نشست کمیته مزد که با حضور شرکای اجتماعی و نمایندگان دولت برگزار شد، گفت: امروز جامعه کارگری و کارفرمایی به عنوان دو بال تولید کشور به رغم همه مشکلات و دغدغه های معیشتی موجود با متانت و جدیت مانع توقف چرخ تولید کشور شده اند.

وی با اشاره به برگزاری نشست بعدی شورای عالی کار در ماه آینده خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال امیدواریم شرکای اجتماعی و دولت بتوانند با اتفاق نظر به نتایج خوبی در زمینه سبد معیشت کارگران جهت کمک به تعیین حداقل دستمزد در جلسات شورای عالی کار برسند.

در این نشست، روش و مبنای محاسبه هزینه سبد معیشتی خانوار را برای تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ در شوراى عالى کار ارائه داد.

مقرر شد با توجه به آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده  مرکز آمار ایران و سایر مراکز آماری مورد تایید، مبلغ اقلام خوراکی و سایر آیتم ها محاسبه شود. 

همچنین از دیگر مصوبات این نشست با توجه به پرسشنامه طرح هزینه و درآمد خانوار مقرر شد، در نشست آتی کمیته مزد، موارد مربوط به اقلام غیر خوراکی نیز ارائه شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما