شناسهٔ خبر: 52052538 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

آمورش و پرورش باید به دغدغه ملی تبدیل شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: آمورش و پرورش به دغدغه ملی تبدیل نشود به جایی نمی رسیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن وزارت کشور برگزار شد، گفت: یکی از تغییراتی که باید در راستای تحول بنیادین انجام شود قطعا تغییر در کارکرد شوراهای آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: آمورش و پرورش به دغدغه ملی تبدیل نشود به جایی نمی رسیم نظام آموزش و پرورش ما به دلایل مختلف تک ساحتی است. در تمام کشورهای دنیا سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش کرده اند در بیانات مقام معظم رهبری نیر آمده است که باید سرمایه گذاری در آموزش و  پرورش صورت بگیرد چراکه یک دستگاه مولد و انسان ساز است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بهره‌گیری از شوراها برای رسیدن به اهداف غایی تعلیم  و تربیت یکی از راههای مهم است.

وی درباره مشارکت در آموزش و پرورش گفت: بخش اعظم آموزش و پرورش براساس مشارکت اداره می شود. نه اینکه فقط مشارکت‌ها مادی باشد بلکه مشارکت و حضور موثر در حوزه های غیر تدارکاتی و لجستیک است.

وی ادامه داد: امروز در راستای تحول بنیادین بسیاری از جوانان مدارسی ایجاد کرده اند در راستای سند تحول بنیادین و این یعنی رویش های گام دومی.

وزیر آموزش و پرورش گفت:براین اساس یکی از شعارهای مهم دولت سیزدهم مردمی بودن است و این مردمی بودن باعث می شود از ارکان فرآیند تربیت بهره بگیریم و از این طریق عدالت آموزشی محقق خواهد شد اگر این عدالت آموزشی که جزئی از عدالت اجتماعی است محقق شود ما شاهد دولت قوی خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مرحله دوم کرونا هستیم مرحله اول آموزش از راه دور و یادگیری مجازی بود و این امر به طرق مختلف انجام شد.

وی ادامه داد: مرحله دوم ما دوران انتقالی است از فضای مجازی به فضای واقعی که با کمک وزارت بهداشت و درمان و نظارت استانداران محقق خواهد شد. ما در همه مدارس آمادگی بازگشایی داریم. دولت یک همت بزرگ در امر واکسیناسیون داشت که از افتخارات دولت است و این واکسیناسیون به صورت ۹۰ درصد دو دوز برای دانش آموزان بیش از ۱۲ سال  و معلمان انجام شده است. مدارس آمادگی کامل دارد و براساس ظرفیتی که ستاد کرونا اعلام کرد و پروتکل‌ها مدارس باید برگزار شود.

وی افزود: البته متاسفانه در برخی موارد شنیده می شود که این بازگشایی انجام نمی شود. دانش آموزان ما در حال ضرر هستند و از بعد روانشناختی. اجتماعی دانش آموزان بسیار ضرر کرده اند. در بعد آموزشی مطالعات نشان داده خسارت در پایه های کلیدی مانند اول دبستان بسیار زیاد و قابل تصور نیست و تاخیر در بلوغ اجتماعی دانش آموزان یک موضوع جدی است. اگر ما بازگشایی نداشته باشیم ساحت تربیت بدنی و زیستی آنها  محقق نخواهد شد لذا شوراهای آموزش و پرورش این موضوع را در دستور کار قرار داده و بر این امر نیز نظارت داشته باشند.

نظر شما