شناسهٔ خبر: 52012304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت ۶۲۰ میلیارد ریال کمک معیشت به نیازمندان خوزستانی

قائم مقام کمیته امداد خوزستان گفت: ۶۲۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال تا کنون به خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد این استان به عنوان کمک معیشت پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - بیش از ۱۲۰ هزار خانوار در خوزستان به عنوان معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد و موردی تبصره ۱۴ هستند که از خدمات این نهاد در سرفصل های مختلف بهره می برند.

عبیاوی میگوید: این نهاد حمایتی پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی، آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.

او گفت: امسال مستمری مددجویان به طور میانگین ۶۷ درصد رشد داشت.

به گفته عبیاوی در حال حاضر مستمری مددجویان براساس تعداد اعضای خانوار از ۳۵۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود که نظر دولت رشد ۲۰ درصدی این ارقام است اما پیشنهاد کمیته امداد حداقل ۴۰ درصد افزایش مستمری است.

با پیگیری های معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد کشور در همین زمینه مذاکراتی با کمیسیون تلفیق و رئیس مجلس انجام شده و پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی مستمری در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است که انتظار می‌رود در بررسی‌های نهایی نیز به تایید برسد.

قائم مقام کمیته امداد خوزستان گفت: بسیاری از خانوارهای تحت حمایت استعداد و توانایی کار کردن را داشته و هدف این نهاد نیز ایجاد بستر لازم برای ورود آن‌ها به چرخه کسب‌وکار برای رسیدن به توانمندی و استقلال معیشتی است.

این مقام مسئول با اشاره به کمک‌های خیران برای رفع بخشی از نیازهای جامعه هدف این نهاد افزود: مددجویان دارای یتیم و فرزندان خانوارهایی که سرپرستشان به دلیل ناتوانی جسمی، کهولت سن و بیماری صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند علاوه بر رقم واریزی امداد در قالب طرح‌ اکرام ایتام و محسنین مبلغی به‌صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

او گفت: مردم خیراندیش و نیکوکار خوزستانی می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به‌صورت غیرحضوری و از طریق کد دستوری #۰۶۱* ۱۸۸۷۷ تلفن همراه و اسکن کد QR درگاه پرداخت الکترونیکی طرح‌های مشارکتی دفاتر کمیته امداد و مرکز نیکوکاری به دست نیازمندان برسانند.

انتهای پیام/ن

نظر شما