شناسهٔ خبر: 51995616 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جان دوباره در سراب روانسر/اختصاص ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی جوانرود

سراب روانسر که از چند ماه گذشته کاملا خشک شده بود با بارش‌های اخیر دوباره جان گرفت.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- امیری رئیس محیط زیست روانسر گفت : در پی بارش‌های چند روز گذشته، چشمه‌های سراب روانسر از روز گذشته خروشید و دبی چشمه‌های این سراب در حال حاضر ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است.

هر چند این میزان آبدهی نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر شده، اما با توجه به خشکسالی‌های اخیر این میزان آبدهی هم امیدوار کننده است.

در سال‌های پُربارش دبی چشمه‌های این سراب بیش از ۶ هزار لیتر بر ثانیه بوده است.

سراب روانسر بعنوان یکی از سراب‌های مهم استان کرمانشاه حدود یک کیلومتر مساحت دارد و ۶ هزار هکتار از زمین‌های زراعی دشت روانسر را سیراب می‌کند.

۱۲۷ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت

فرماندار جوانرود گفت: امسال تاکنون ۱۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از منابع مختلف به پروژه‌های عمرانی این شهرستان اختصاص یافته است.

رستگار یوسفی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیر تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی دستگاه خود باشند و انجام این پروژه‌ها را با شتاب بیشتری دنبال کنند.

مدیران دستگاه‌های اجرایی همچنین موظف هستند از برگشت هرگونه بودجه و اعتباری جلوگیری کنند.

عملیات آبرسانی به «بازان میرکی» در قالب مجتمع خانم آباد شروع شده وشتاب بخشی به اجرای این پروژه ضروری است و عملیات آن نباید به خاطر معارض متوقف شود.

ضرورت سرعت بخشی به اجرای پروژه عریض و بهسازی مسیر روانسر- جوانرود - ثلاث، تصفیه خانه شهر جوانرود، افزایش پست ۲۳۰ کیلوولت اورامانات، آبرسانی به شهر جوانرود و شهرک صنعتی، تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی، ساختمان دانشگاه مدیریت و حسابداری جوانرود، آبخیزداری و تجهیز خدمات کشاورزی و تعریض پل چشمه نزار اهمیت دارد.

تعدادی از این پروژه‌ها برای سفر رییس جمهور به استان پیشنهاد شده است.

شهرداری‌ها در انجام مناقصه و شتاب بخشی به پروژه‌ها اقدام کنند .

انتهای پیام/د

نظر شما