شناسهٔ خبر: 51955517 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قیمت برق در سوئد ۳۰۰ درصد افزایش یافت

در جریان کاهش دما و افزایش کلی قیمت گاز در اروپا، قیمت برق در سوئد ۳ برابر افزایش پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان – افزایش تقاضای انرژی در بحبوحه‌ی فصل سرما در سوئد، مقامات این کشور را مجبور به افزایش تعرفه برق کرد.

به گزارش اسپوتنیک، با افزایش ۳ برابری قیمت برق مقامات دولت سوئد اعلام کرده اند که حدود ۶ میلیارد کرون، معادل ۶۷۰ میلیون دلار را برای کمک به خانواده‌هایی که قادر به پرداخت این هزینه نیستند، در نظر گرفته است. در مجموع ۱.۸ میلیون خانوار مستحق دریافت حدود ۲ هزار کرون در طول زمستان هستند.

طبق گزارش تنظیم کننده بازار انرژی سوئد، هزینه برق یک آپارتمان متوسط در جنوب این که اکثریت سوئدی‌ها در آن زندگی می‌کنند، در ماه دسامبر ۲۶۶ درصد افزایش یافته است.

صاحبان خانه‌های سوئدی در حال حاضر فشار اقتصادی زیادی را متحمل می‌شوند و شروع به اتخاذ راهکار‌هایی برای کاهش مصرف خود کرده اند. از جمله، کاهش دمای اتاق تا استفاده از منابع گرمای جایگزین و پوشیدن جوراب‌های ضخیم. حتی گزارش‌هایی از دریافت وام بانکی از سوی مردم برای پرداخت قبض برق منتشر شده است.

سوئد عمده برق خود را از نیروگاه‌های آبی داخلی، راکتور‌های هسته‌ای و باد تامین می‌کند و بر خلاف بسیاری از کشور‌های اتحادیه اروپا، به واردات گاز طبیعی متکی نیست. با این حال، با تعیین قیمت‌ها در بازار‌های بین المللی، مشاغل، صنایع و مصرف کنندگان سوئدی نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند.

روز گذشته، ایتالیا نیز از افزایش مالیات شرکت‌های انرژی خبر داده بود. افزایش تقاضای سوخت و اختلال در روند عرضه گاز از روسیه به اروپا و سطح پایین ذخیره‌سازی گاز، قیمت برق را افزایش داده و موجب افزایش قبوض مصرف‌کنندگان شده است.

انتهای پیام/

نظر شما