شناسهٔ خبر: 51858672 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

دولت آینده باید کاملا عراقی باشد

مسؤول امنیتی کتائب حزب الله عراق شنبه شب گفت که دولت آینده عراق باید کاملا عراقی بدون وابستگی خارجی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش المیادین، ابو علی عسکری گفت: باردیگر می گوییم که تقلبی که در انتخابات پارلمانی اخیر روی داد، بزرگترین عملیات تقلب در تاریخ معاصر عراق است و البته به این معنی نیست که متقلبان حق دارند که حقوق دیگران را مصادره کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی تأکید کرد که دولت آینده باید کاملا عراقی باشد، نه شرقی، نه غربی، نه انگلیسی و نه آمریکایی و نه اماراتی.

مسؤول امنیتی کتائب حزب الله افزود: دخالت نیروهای سنی (عزم و تقدم) یا احزاب کُرد به نفع یک حزب مشخص به بی ثباتی کمک می کند و اگر آن ها دستآوردی کسب کنند موقتی خواهد بود و ممکن است باعث دردسر برای آن ها شود و همه زیان خواهند دید.

العسکری اضافه کرد: تلاش برای کنار گذاشتن اکثریت ۹۰ درصدی که فراکسیون بزرگتر را نمایندگی می کند، باعث ایجاد اختلاف خواهد شد.

احزاب و گروه‌های سیاسی شیعه عراق عضو کمیته هماهنگی، با وجود انتقاد شدید به عملکرد دادگاه فدرال عراق در تائید انتخابات پر حرف و حدیت این کشور، به رای این نهاد قضایی تمکین کردند.

نیروهای کمیته هماهنگی سیاسی شیعه عراق بر این باورند که در انتخابات زودهنگام پارلمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) تقلب و دستکاری روی داده بود، بنابراین با ارائه شواهد و مدارک از دست بردن در انتخابات به دادگاه فدرال عراق، خواستار ابطال نتایج این رویداد بودند.

دادگاه فدرال عراق ۶ دی ماه سال جاری سرانجام پس از برگزاری چند نشست و در میان اما و اگرهای فراوان، رای به تائید انتخابات پارلمانی اخیر عراق داد.

منبع: ایرنا

نظر شما