شناسهٔ خبر: 51263950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران :

تقویت جریان مقاومت خواسته شهداست

آیت الله لائینی در مراسم بزرگداشت یادواره شهید مدافع حرم در نکا : امروز تقویت جریان مقاومت خواسته شهداست و این خط با قدرت و قوت ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران در سالگرد شهید مدافع حرم «عبدالرحیم فیروزآبادی» که در مسجد سعادت محله مهر آباد نکا برگزار شد ، از حضور باشکوه مردم در محافل شهدا قدردانی کرد و گفت: مراسم شهید باید با رعایت پروتکل های بهداشتی پر رنگ برگزار شود.

آیت الله محمدی لائینی در ادامه با قدردانی از حماسه آفرینی‌های شهدای مدافع حرم و خانواده‌های آنان افزود: امروز تقویت جریان مقاومت خواسته شهداست و این خط با قدرت و قوت ادامه دارد.

او با بیان اینکه شهید مدافع حرم در دفاع از دو حرم مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در دمشق و سوریه به شهادت رسیدند، گفت: داعش به نزدیکی حرمین رسیده بودند و مدافعین حرم این خطر را دفع و حرم‌های مقدس و متبرک را حفظ کردند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه حرم‌های عراق هم در تهاجم داعشی‌ها بود و اگر پیشروی‌ها ادامه پیدا می‌کرد، در این کشور هم جنایت‌ها رقم می‌خورد، افزود: معرکه اصلی آن‌ها در سوریه بود و بیش از ۸۰ درصد سوریه را به اشغال درآورده بودند و در حالیکه همگان کار سوریه را تمام شده می‌دانستند به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مدافعین حرم برای دفاع حضور پیدا کردند و پیروزی‌ها رقم خورد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه در سرزمین سوریه و شام اولین بار بعد از ظهور اسلام در زمان پیغمبر در پنجم جمادی الاول سال هشتم هجری جنگ موته شکل گرفت، بیان داشت: در این جنگ نیروی مسلمانان سه هزار نفر و نیروی دشمنان بالای پنجاه هزار و بیشتر از آن بود و پیغمبر در حین جنگ به سران دنیای آن روز نامه دعوت به اسلام نوشت و پیک حضرت رسول توسط حاکم غسّان یکی از مناطق شام فعلی سربریده شد.

آیت الله لائینی با بیان اینکه در آن روزگار حقوق بشر این بود که پیک را نمی‌کشتند و این برای اقتدار اسلام بسیار مهم بود، افزود: سرزمین شامات بسیار وسیع بود و بعد از جنگ جهانی اول صهیونیست‌ها اشغال شد و این پیشینه دفاع ماست و پیشینه درگیری مسلمانان با دشمنان به جنگ موته برمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به غزوه تبوک در سال نهم هجری ادامه داد: انسان باید خطر و تهدید را در مرکز و نطفه خفه کند و اجازه شعله‌ور شدن را ندهد، خاطرنشان کرد: این پیشینه دفاع مقدس و دفاع از حرم است و در جنگ موته ابهت امپراطوری آن روز شکسته شده است.

وی با اشاره به اینکه مدافعان حرم ابهت آمریکا و صهیونیست‌ها را شکستند، بیان کرد: کسی جرات شلیک یک تیر را به جانب نیرو‌های آمریکایی و صهیونیستی نداشت و این‌ها این جرات را بوجوذ آوردند و ابهت آمریکا شکسته شد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه جریان مقاومت جریان بزرگتری است که دفاع از حرم بخشی از آن است، گفت: جریان مقاومت امروز در عراق و سوریه و لبنان و غزه و فلسطین و افغانستان و عراق و یمن و کشور‌های منطقه پایگاهی برای مبارزه با امپراطوری استکباری آمریکاست و نقطه ثقلش در سوریه بود و امروز در سوریه جریان مقاومت ادامه دارد و تکفیری‌ها بصورت پراکنده گهگاهی دست به عملیات جنایتکارانه می‌زنند.

او با بیان اینکه امروز وظیفه ما تقویت جریان مقاومت است و خواسته شهدای حرم هم حرکت در خط مقاومت است، عنوان کرد: کار دشمن تمام نشده و دشمن هنوز از این منطقه دل نکنده و باید راه ادامه پیدا کند و جریان مقاومت ادامه دارد و این مسیر باید ادامه پیدا کند تا خون شهدا پایمال نشود.

آیت الله لائینی با عنوان اینکه در این راه نباید مأیوس و خسته و ناامید بشویم، گفت: باید با قدرت و قوت این راه را ادامه بدهیم و مهندسی مقاومت و هسته‌های مقاومت بسیج مردمی در منطقه شکل گرفته است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه فرق بین شهیدان و افراد عادی در اولویت بندی است، افزود: برای شهیدان اولویت اول، دین و ایمان و زندگی اولویت دوم بود و در وصیت نامه شهید فیروزآبادی به آن اشاره شده است.

او با بیان اینکه اگر دین در حاشیه زندگی ما قرار گیرد ماجرا‌های تلخ تکرار تاریخ تکرار خواهد شد، عنوان کرد: در صورت فشار دشمن عاشورا اتفاق می‌افتد و این بار حسین کشته نخواهد شد بلکه دشمن شکست خواهد خورد.

امام جمعه ساری ادامه داد: انقلاب اسلامی تبلور و عصاره همه جهاد‌های شهدای تاریخ اسلام است و شرط حفظ آن، حفظ حالت روحی خودمان است که دنیا در حاشیه باشد و دین پیش روی ما باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مسئولین وظیفه دارند به مشکلات معیشتی مردم توجه کنند، خاطرنشان کرد: دین ما نباید خراب بشود چرا که مصیبت در دین بسیار بد است و باید وحدت و انسجام و روحیه دینی و ولایی خودمان را حفظ کنیم و حول محور رهبری حلقه بزنیم و تابع دستورات و فرمایشات ایشان باشیم.

امام جمعه ساری تصریح کرد: مسئولین باید به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد، تولید، جمعیت و مسائل معنوی و فرهنگی توجه کنند.

در این مراسم به میزان سن این شهید، ۳۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

نظر شما