شناسهٔ خبر: 51242147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مطالبات دانشجویان در راستای عدالت طلبی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات دانشجویان منطبق بر آرمان‌های اساسی انقلاب اسلامی و در راستای عدالت طلبی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور، ضمن تبریک به تمامی دانشجویان به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو گفت: یاد و خاطره شهدای گرانقدر حماسه روز ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۳۲ که نشان از شجاعت، استکبارستیزی و موقعیت‌شناسی دانشجویان را داشت، گرامی می‌دارم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز گذشته توفیق داشتم در دانشگاه شهید بهشتی میهمان جمعی از دانشجویان عزیز باشم و مطالبات و انتقادات صریح آن‌ها را بشنوم، افزود: بیش از ۴ دهه از وقوع انقلاب اسلامی، مطالبات دانشجویان ما فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، منطبق بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است. مطالبات آن‌ها در راستای عدالت‌طلبی، رفع تبعیض، قانون‌گرایی، کاهش فاصله مردم و مسئولین، فسادستیزی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی، دفاع از آزادی‌های اجتماعی، تأکید بر شفافیت، جوانگرایی و همچنین شجاعت و صراحت در بیان نقد نسبت به عملکرد مسئولان منطبق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

<div id="video-display-embed-code_7346522"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3298301/7346522?width=400&height=300"></script></div>


قالیباف اظهار کرد: دانشجویان روحیه انقلابی خود را دقیقاً مانند سال‌های ابتدای انقلاب حفظ کردند و همان آرمان‌ها را مطالبه می‌کنند، این صراحت و شجاعت در بیان مطالبات باید مایه خوشحالی و خرسندی همه دلسوزان انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان باشد. آنچه در این میان مهم است اینکه دانشجویان امروز، ما را بر اساس آرمان‌های اصیل انقلاب و مکتب امام نقد می‌کنند. به این معنا که مبانی اصیل انقلاب امروز تبدیل به شاخص‌های آرمان‌خواهی شده است که گامی بسیار بزرگ برای جلوگیری از انحراف انقلاب از اصول و مبانی خود محسوب می‌شود.
وی افزود: آنچه ما را از آرمان‌های انقلاب اسلامی دور کرده در اصل عملکرد و کارنامه مسئولان در پیگیری مطالبات به حق مردم است. دیدار با دانشجویان مانند همیشه برای ما یادآور زنده بودن آرمان‌های امام و مشی و منش انقلابی ایشان در نسلی است که آن بزرگمرد تاریخ را درک نکردند، ولی بیشتر از مسئولان دغدغه‌مند تحقق سیره امام راحل هستند.

<div id="video-display-embed-code_7346592"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3298301/7346592?width=400&height=300"></script></div>


رئیس قوه مقننه تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تلاش شبانه‌روزی و در چارچوب وظایف قانونی مجلس، پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و از عهده وظیفه دشوار نمایندگی ملت شریف، انقلابی و دوست داشتنی ایران عزیز برآییم. برای همه دانشجویان ثبات قدم در مسیر مطالبه‌گری و پیشنهاد برای حل مسائل و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را از خداوند مسئلت می‌کنم.

وزارت ارتباطات منشأ تحول حکمرانی است
رئیس مجلس شورای اسلامی، تحول در حکمرانی را چالش اصلی کشور دانست و گفت: منشأ این تحول در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
آقای محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص عملکرد وزارت ارتباطات درباره تکالیف مقرر در قانون و برنامه‌های کلان گفت: بحث امروز ما در ارتباط با نظارت بر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بحث مهمی است، چرا که این وزارتخانه بار مهم و مسئولیت سنگینی بر دوش دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه زیرساختی، این وزارتخانه مسئولیت‌های مهمی دارد و در حوزه محتوایی نیز کمیسیون فرهنگی و سایر کمیسیون ها، مباحثی دارند.
وی تصریح کرد: تحولی که در حکمرانی به دنبال آن هستیم و چالش اصلی کشور است، منشأ آن در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است؛ متاسفانه دولت گذشته در این بخش عقب ماندگی‌های جدی داشت که امیدواریم وزیر محترم که امروز خود داوطلب ارائه این گزارش شده و در زمان رأی اعتماد نیز نکاتی را برای تحول در این حوزه عنوان کرد، بتواند این تحول را ایجاد کند، لذا از نمایندگان مجلس درخواست دارم به گزارش ارائه شده و مباحث مطروحه در صحن توجه ویژه داشته باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما