شناسهٔ خبر: 66798008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ارتش اسرائیل ساکنان غزه را علیه یکدیگر تحریک می‌کند؛ «همسایگان علیه شما به حماس جاسوسی کردند»

صاحب‌خبر -

شفقنا-وضعیت ورشکستگی نظامی ارتش اسرائیل به حدی رسیده است که اگر ساکنان غزه حاضر به همکاری نشوند، با انتشار مشخصات، گرایش‌ها و روابط آنها، اقدام به باج‌خواهی و بدنام‌سازی و تحریک آنها علیه یکدیگر می‌کند با این ادعا که آنها سخن‌چینی و جاسوسی همسایگان را به حماس می‌کردند.

به گزارش شفقنا به نقل از العربی الجدید، ارتش اسرائیل شروع به انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی ساکنان نوار غزه کرده و مدعی شده است آنها از دیگر ساکنان غزه به نفع سرویس‌های امنیتی وابسته به حماس جاسوسی کرده‌اند، ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده در صورت عدم همکاری، به انتشار اطلاعات بسیاری دیگر ادامه خواهد داد.

ارتش اسرائیل ادعا کرده است که این اطلاعات شخصی بخشی از اطلاعات امنیتی است که در جریان تهاجم زمینی به نوار غزه به دست آورده است.

یک منبع نظامی به روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» گفت: ارتش اسرائیل مجوز قانونی برای استفاده از این ابزارهای باج‌خواهی را برای «تحریک افکار عمومی در نوار غزه و نشان دادن این موضوع به دست آورده است که حماس از آنها جاسوسی می‌کند.

به نوشته هاآرتص، دستگاه امنیت عمومی (شاباک) در این اقدام نقشی ندارد.

ارتش اسرائیل جمعه گذشته نوشته‌هایی از آسمان در اماکن مختلف غزه به هنگام برپایی نماز جمعه پخش کرد که در آن تصاویر و هویت 130 مرد چاپ شده بود.

بر اساس ادعای منبع نظامی که هاآرتص با آنها صحبت کرده و نامی از آنها نبرده است، این افراد برای جاسوسی از ساکنان نوار غزه در سرویس امنیتی حماس استخدام شده‌اند و در این چارچوب، آنها اطلاعات شخصی از شهروندان عادی نظیر جزئیات درمورد گرایش جنسی و روابط خارج از چارچوب خانواده در اختیار حماس قرار داده‌اند.

از جمله مواردی که در این نوشته‌ها به نام «الکاشف» چاپ شده است، تصاویری با این محتوا است: «اگر نمی‌خواهید عکستان در اینجا نمایش داده شود، با ما تماس بگیرید… صدها هزار گزارش درباره شما جمع‌آوری شده است، ای ساکنان غزه.»

در این نوشته همچنین آمده است: «آیا می‌خواهید بدانید که آیا از شما جاسوسی شده و گزارش شده‌اید، روی این سایت کلیک کنید و شماره شناسایی خود را جستجو کنید و متوجه شوید که چه کسی شما را گزارش کرده است؟»

این سایت در تلاش برای ایجاد اختلاف بین مردم غزه‌ و حتی گروه‌های مقاومت، اسامی ساکنان غزه را فهرست درج کرده و ادعا می‌کند که آنها اعضای سازمان‌های دیگری از جمله جهاد اسلامی و جبهه مردمی هستند که به حماس درباره سازمان‌ها و گروه‌های خود اطلاعات داده‌اند.

این روزنامه گزارش داد برخی از این تصاویر مربوط به کودکانی است که به نظر می‌رسد کمتر از ده سال سن دارند، یکی از آنها کمتر از پنج سال سن دارد و برخی نام ها بدون عکس هستند.

این منبع نظامی به هاآرتص گفت: این وب سایت در 16 مه فعالیت خود را آغاز کرد و یک روز بعد، اعلامیه‌های چاپ شده حاوی تهدید به انتشار اسامی و جزئیات بیشتر از سخن‌چینان در آسمان غزه پخش شد.

این اولین بار نیست که ارتش اسرایل تلاش می‌کند بین ساکنان غزه اختلاف‌افکنی کند و آنها را علیه گروه‌های مقاومت تحریک کند؛ اسرائیل معمولاً با پخش نوشته، ارسال پیامک از طریق تلفن و روش‌های دیگر دست به این اقدامات می‌زند.

متن این خبر در العربی الجدید

نظر شما