شناسهٔ خبر: 51228691 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

برای ماه آینده :

عربستان قیمت فروش نفت به آسیا را بیش ار ۳ دلار گران کرد

عربستان قیمت فروش نفت به مشتریان آسیایی در ماه آینده را بیش از ۳ دلار افزایش داد و به بالاترین سطح طی دو سال اخیر رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، عربستان قیمت رسمی فروش انواع نفت در ماه ژانویه (دی) را برای عرضه به مشتریان آسیایی برای دومین ماه پیاپی افزایش داد و در ماه گذشته شاهد افزایش قابل توجه درآمد در بازار تک‌ محموله‌ای خاورمیانه بود.

بر اساس این گزارش ، افزایش قیمت دیروز آرامکو با وجود تصمیم هفته گذشته اوپک‌ پلاس برای ادامه افزایش عرضه به مقدار ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه ژانویه انجام شد.

آرامکو قیمت رسمی فروش ماه ژانویه نفت سبک را برای عرضه به مشتریان آسیایی ۳ دلار و ۳۰ سنت برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت شاخص‌های عمان و دوبی تعیین کرد که ۶۰ سنت بالاتر از ماه دسامبر (شهریور ) بود. بر اساس داده‌های رویترز، آرامکو با این تصمیم بیشترین تفاوت قیمت در نزدیک به دو سال اخیر را ثبت کرد.

آرامکو همچنین قیمت رسمی فروش نفت سبک به منطقه شمال غربی اروپا در ماه آینده را با یک دلار و ۳۰ سنت برای هر بشکه تخفیف در مقابل نفت شاخص برنت دریای شمال عرضه کرد.

قیمت رسمی فروش عربستان برای تحویل در دی ماه به مشتریان در آمریکا هم به ارزش مثبت دو دلار و ۱۵ سنت برای هر بشکه نسبت به شاخص ترش آرگوس (ASCI) تعیین شد.

عربستان قیمت نفت را بر اساس پیشنهاد مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت نسبت به ماه گذشته بر اساس قیمت فرآورده‌ها تعیین می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما