شناسهٔ خبر: 51279224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

با حکم وزارت دادگستری:

آمریکا تکلیف مصادره دو محموله بزرگ تسلیحات و نفتی ایران را تعیبن کرد

وزارت دادگستری آمریکا ، مصادره دو محموله بزرگ تسلیحات ایران شامل ۱۷۱ موشک زمین به هوا، ۸ موشک ضد تانک و ۱.۱ میلیون بشکه نفت ایران را تعیین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: حکم مصادره دو محموله بزرگ تسلیحات ایران شامل ۱۷۱ موشک زمین به هوا، ۸ موشک ضد تانک و حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران صادر شده است.

بر اساس این گزارش این اقلام نوامبر ۲۰۱۹ و فوریه ۲۰۲۰ توسط نیروی دریایی آمریکا از دو کشتی در منطقه دریای عرب واقع در شمال اقیانوس هند و در جریان عملیات گشت‌زنی عادی به دست آمده و شب گذشته ، حکم مصادره نهایی شده است .

حموله فرآورده های نفتی از چهار نفتکش با پرچم خارجی در دریای عرب یا اطراف که عازم ونزوئلا بودند توقیف شد. تسلیحات نظامی هم شامل ۱۷۱ موشک زمین به هوا، ۸ موشک ضد تانک و به سپاه پاسداران تعلق داشت که برای شبه‌نظامیان حوثی یمن ارسال می‌ شد و نشان‌دهنده بزرگترین مصادره محموله های سوخت و سلاح از ایران توسط دولت آمریکا است.

قرار است فرآورده های نفتی توقیف شده بر اساس حکم دادگاه به فروش رود و عواید خالص و بیش از ۲۶ میلیون دلاری ممکن است به صندوق حمایت از قربانیان تروریسم دولتی داده شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما