شناسهٔ خبر: 51180966 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

حذف کامل دفترچه بیمه سلامت از اول دی 

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی حذف نسخ کاغذی گفت: قانون مجلس شورای اسلامی مقرر کرده است که از ابتدای دی سازمان‌های بیمه‌گر اجازه ندارند غیر از نسخ الکترونیک مبالغی به مراکز ارائه دهنده خدمت پرداخت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: ابتدا لازم بود بانک اطلاعات بیمه‌شدگان خود را در سامانه‌های خود کارسازی کرده و سپس بانک اطلاعات شرکای کاری و قوانین بیمه‌ای را در سامانه‌هایمان می‌آوردیم و نهایتا ایجاد پایگاه‌های برخط و حذف دفترچه‌های کاغذی و آغاز نسخه‌نویسی الکترونیک که از سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود در دستور کار بود.

او افزود: اکنون با پیشرفت میانگین ۸۰ درصدی در نسخ تولید شده مربوط به بیمه سلامت در شرایط نسبتا خوبی قرار داریم و امیدواریم بتوانیم قانون مجلس را در موعد مقرر به سرانجام مطلوب برسانیم.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: قانون مجلس شورای اسلامی مقرر کرده است که از ابتدای دی سازمان‌های بیمه‌گر اجازه ندارند غیر از نسخ الکترونیک مبالغی به مراکز ارائه‌دهنده خدمت پرداخت کنند.

رضایی ادامه داد: فکر می‌کنم موضوع نسخ الکترونیک اصلاح ساختار خوبی است که در حوزه سلامت ایجاد می‌شود و مخاطب آن همه ارکان نظام سلامت از جمله سازمان‌های بیمه‌گر هستند. آنچه برعهده سازمان‌های بیمه‌گر بود حداقل در سازمان بیمه سلامت به آن پرداخته شد و شرایط نسبتا مطلوبی داریم اما باید سایر شرکا هم نقش خود را ایفا کنند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما