شناسهٔ خبر: 51165388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماینده، ولی فقیه در لرستان:

جاودانگی خدمات آیت‌الله صادقی در خاطر مردم لرستان+فیلم

تلاش‌ها و مجاهدت‌های اخلاقی و علمی مرحوم آیت الله حاج شیخ

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز لرستان، نماینده ولی فقیه در لرستان در خطبه‌های نماز جمعه خرم آباد گفت: تلاش‌ها و مجاهدت‌های اخلاقی و علمی مرحوم آیت الله حاج شیخ "عباسعلی صادقی" به ویژه در مدت مدیریت حوزه علمیه خرم آباد از یاد و خاطره مردم استان بیرون نخواهد رفت.
امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: در باره این عالم مجاهد و فقیه بزرگ باید کتاب‌ها نوشته شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی با بیان اینکه پایه‌گذاری مدرسه صادقیه گوشه‌ای از خدمات ارزنده این عالم فرهیخته است، افزود: تلاش در حل مسائل اجتماعی، مبارزه با رژیم شاهنشاهی و همراهی با امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب از برجستگی‌های این عالم فقیه بود.
وی از اهل قلم، صدا و سیما، حوزه و دانشگاه خواست این روحانی بزرگوار را به خوبی معرفی کنند، زیرا این روحانی مبارز حق زیادی به گردن ما دارد.

 

<div id="video-display-embed-code_7330683"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3294762/7330683?width=400&height=300"></script></div>


نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به موضوع حق‌آبه استان لرستان گفت: در چند هفته اخیر درباره آب و تخصیص آب در چندین استان اتفاقاتی رخ داد که این اتفاقات به کم آبی و ضعیف مدیریت برمی‌گردد و تنها راه اساسی حل آن عزم ملی است.
امام جمعه خرم آباد؛ تکمیل سد‌های نیمه تمام، اتصال شبکه آبیاری، زهکشی مسیر آب و آبیاری قطره‌ای را تنها راه حل تبدیل زمین‌های دیم به آبی عنوان کرد و گفت: لرستان برای تامین کم آبی، نیازمند سد‌های مخزنی است و این موضوع باید در اولویت فعالیت‌های دولت سیزدهم قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: دشمن در تلاش است مردم را در مقابل دولت و نظام قرار دهد، اما مردم و مسئولان مثل همیشه در برار این توطئه‌ها هوشیارند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی در مقابله با دیگر قوانین، قانون مترقی و برگرفته از قرآن و ارزش‌های اسلامی است از این رو میثاق بزرگ ملی و دینی انقلاب اسلامی و راه پیشرفت همه جانبه این انقلاب، عمل به قانون اساسی است.
نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه به روز حمایت از معلولان اشاره کرد و گفت:کمیته حمایت از معلولان باید تشکیل شود، زیرا بسیاری از معلولان دارای دستاورد‌های زیادی در زمینه‌های مختلف هستند که افراد غیرمعلول از انجام آن‌ها ناتوانند.
امام جمعه خرم آباد با تاکید بر این که بسیاری از معلولان به مراحل رشد علمی بالایی رسیده اند و حضوری مفید و ارزشمندی در جامعه دارند، تصریح کرد: آنچه معلولان به آن نیاز دارند توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی، تامین مسکن و مناسب سازی اماکن اداری و عمومی، خیابان‌ها و اماکن ورزشی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو از دانشجویان به عنوان انسان‌های آگاه فهیم و بصیر یاد کرد که در کشور منشاء خدمات ارزنده‌ای هستند.

نظر شما